Din aceleași motive, activitatea pe platforma de la Mioveni a fost oprită pentru o zi și pe 1 februarie.

Potrivit Renalut, în cursul săptămânii viitoare, grupul va suspenda producţia la o uzină din Franţa şi două din Maroc şi România, timp de câteva zile. Purtătorul de cuvânt nu a oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producţiei.

Stellantis, grupul rezultat în urma fuziunii dintre constructorul francez PSA şi cel italian Fiat Chrysler, se confruntă şi el cu o problemă similară. Din cauza lipsei de cipuri, grupul a decis să suspende producţia la uzina de la Eisenach (Germania), unde sunt produse autoturismele marca Opel, precum şi la uzina de la Zaragoza (Spania), unde sunt asamblate modelele Citroen şi Opel, a precizat un purtător de cuvânt.

Şi alţi mari constructori auto din întreaga lume, inclusiv Ford, Toyota Motor Corp şi Volkswagen, se confruntă cu un deficit de cipuri care sunt utilizate în diferite sisteme ale unui automobil, de la controlul navigaţiei şi până la sistemul de asistenţă a şoferului. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri. Aceste cipuri sunt produse în Asia, în principal în Taiwan.

Pandemia de COVID-19 a dus la creşterea cererii de cipuri utilizate în echipamente electronice precum laptopuri şi telefoane, astfel că producătorii se chinuie să facă faţă cererii. În plus, producătorii chinezi de cipuri sunt afectaţi şi de sancţiunile introduse de fosta administraţie Trump.

Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

FOTO: Hepta

 
 

Urmărește-ne pe Google News