„Avem câteva probleme cu componentele electronice. Perioada de oprire a producției este 13-18 aprilie, dar de fapt e vorba doar de două zile lucrătoare, restul sunt sărbători legale. Pe acele două zile se plătește 85% din salariu și tichete. Avem și o primă de Paște conform contractului colectiv de muncă, care este de 2.304 lei brut, adică 1.750 lei net”, a spus Ungureanu.
Acesta a spus că Dacia are comenzi, dar problemele de aprovizionare afectează producția.
„Am crezut că am trecut de problema cu criza cipurilor, dar s-a dovedit că nu este așa. Cu producția suntem constrânși de probleme, dar suntem optimiști, sperăm ca în luna mai să nu mai avem astfel de situații”, a punctat Ungureanu.
Producție în creștere
În 2023, Dacia nu a mai avut nicio zi de oprire a activității. Producția pe primele două luni a constructorului de la Mioveni a fost de 57.676 de vehicule, cu 17.000 peste perioada similară din 2022.
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în 2022, Dacia a avut o producție de 314.228 unități în țara noastră, în vreme ce Ford a produs 195.237 unități.
În 2021, producția a fost de 257.405 unități pentru Dacia și de 163.350 mașini pentru Ford, conform aceleiași surse.
Chinezii intră la Mioveni
Dacia a separat recent uzina de motoare de la Mioveni, în cadrul unei reorganizări în tot grupul. În această unitate, Renault și grupul chinez Geely dețin câte 50% din acțiuni. Geely este și proprietarul mărcii suedeze Volvo.
Reuters a scris în luna martie că la divizia de motoare va avea un pachet minoritar de acțiuni și gigantul petrolier Saudi Aramco, cea mai mare companie petrolieră din lume.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro