„Avem câteva probleme cu componentele electronice. Perioada de oprire a producției este 13-18 aprilie, dar de fapt e vorba doar de două zile lucrătoare, restul sunt sărbători legale. Pe acele două zile se plătește 85% din salariu și tichete. Avem și o primă de Paște conform contractului colectiv de muncă, care este de 2.304 lei brut, adică 1.750 lei net”, a spus Ungureanu.
Acesta a spus că Dacia are comenzi, dar problemele de aprovizionare afectează producția.
„Am crezut că am trecut de problema cu criza cipurilor, dar s-a dovedit că nu este așa. Cu producția suntem constrânși de probleme, dar suntem optimiști, sperăm ca în luna mai să nu mai avem astfel de situații”, a punctat Ungureanu.
Producție în creștere
În 2023, Dacia nu a mai avut nicio zi de oprire a activității. Producția pe primele două luni a constructorului de la Mioveni a fost de 57.676 de vehicule, cu 17.000 peste perioada similară din 2022.
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în 2022, Dacia a avut o producție de 314.228 unități în țara noastră, în vreme ce Ford a produs 195.237 unități.
În 2021, producția a fost de 257.405 unități pentru Dacia și de 163.350 mașini pentru Ford, conform aceleiași surse.
Chinezii intră la Mioveni
Dacia a separat recent uzina de motoare de la Mioveni, în cadrul unei reorganizări în tot grupul. În această unitate, Renault și grupul chinez Geely dețin câte 50% din acțiuni. Geely este și proprietarul mărcii suedeze Volvo.
Reuters a scris în luna martie că la divizia de motoare va avea un pachet minoritar de acțiuni și gigantul petrolier Saudi Aramco, cea mai mare companie petrolieră din lume.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!