„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă în zilele 26, 27 și 28 iulie”, au transmis reprezentanții Dacia.
Producția uzinei de la Mioveni a mai fost oprită și în lunile februarie (de două ori), martie, și aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global. Atunci Dacia dădea vina pe „penuria de componente electronice provenite de la anumiți furnizori”.
În Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează circa 15.000 de persoane.
În 2021, producția de autoturisme a fost afectată la nivel mondial din cauza penuriei de cipuri. Firmele de consolele de jocuri și laptopurile s-au lovit de aceleași probleme.
Problema vine din confluența mai multor factori. Producătorii auto includ tot mai multe funcții high tech în mașini, astfel că acum concurează direct cu sectorul IT pentru cipuri. De asemenea, problema a fost agravată și de sancțiunile americane împotriva Chinei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro