La mai bine de un an de la retragerea celebrului ‘papuc’ 1.300, Automobile Dacia a organizat primul drive-test oficial in Romania cu urmasul acestuia, Logan Pick-up. Desi a castigat la capitolul design, constructorul pitestean a pierdut la un alt capitol: masina nu mai beneficiaza de tractiunea 4X4, extrem de apreciata la vechea utilitara.
Am testat noul Pick-up pe distanta Bucuresti-Brasov si retur. Imediat ce ne-am urcat in masina, am remarcat ca, spre deosebire de Logan Van, pasagerii dispun in spatele scaunelor de un spatiu de depozitare de 300 de litri. Despre cel mai important element al masinii, bena, constructorul spune ca are o lungime utila mai mare decat cea a celui mai bun pick-up de pe piata, Nissan Navara, dar, culmea!, nu si mai mare decat cea a fostului ‘papuc’.
Inginerii de la Dacia recomanda utilizatorilor sa n-o incarce totusi cu mai mult de 800 de kg. Inginerii pitesteni sustin ca materialele de plastic care captusesc marginile de incarcare rezista la sarcini de pana la 100 de kg, iar tabla tine la rugina, bena fiind prevazuta cu mici orificii de scurgere a apei pentru a impiedica mentinerea acesteia.
Pick-up dispune de doua variante de motorizare diesel 1.5 litri (70 sau 85 de cai putere) si una pe benzina MPI de 1.6 litri (90 de cai). Noi am testat atat motorul pe benzina, cat si varianta pe motorina de 85 de cai.
Cea mai ieftina versiune costa 7.250 de euro
Incarcati cu 200 kg de marfa, am remarcat ca dieselul raspunde mult mai bine, asta si datorita cuplului mai bun, disponibil la turatii joase. La viteze mai mari de 100 km/h, zgomotul in habitaclu e destul de mare si nu poate fi estompat decat cu radioul dat mai tare. Un alt punct minus, pe langa tractiune, este faptul ca Dacia nu se gandeste sa dezvolte o varianta de tip double-cab, cu cinci locuri, asa cum exista la vechiul ‘papuc’. Cu toate ca versiunea de baza, ce are un pret de 7.250 euro, inclusiv TVA, nu are aer conditionat si geamuri electrice, pariem ca noul Pick-up va prinde din nou la micii intreprinzatori.
Bena are o lungime de incarcare de 1,80 metri, care creste la 2,30 m prin lasarea oblonului (usa din spate). E prevazuta cu 16 puncte de fixare a marfii.
Accesul la spatiul de depozitare de 300 de litri din spatele scaunelor se poate face si prin plierea scaunelor. Locul e tocmai bun pentru depozitarea actelor, a gentilor de voiaj sau a cutiilor de dimensiuni medii
Vechiul Pick-up a fost retras de pe piata pe 8 decembrie 2006 dupa mai bine de 31 de ani de activitate, fiind ultimul produs din celebra gama 1.300