În timp ce Renault plănuiește să aibă toate modelele electrice până în 2030, Dacia va rămâne până în 2035, când motoarele cu ardere internă vor fi interzise în Uniunea Europeană.

„Renault va încerca să fie campionul motoarelor electric, asta are un risc”, a spus Le Vot.

„De asta există Dacia. În funcție de cât de repede piața se convertește la motoare electrice și de apetitul clienților, Dacia este aici. Cele două pot coexista într-un mod intim”, a spus el.

Vin noi scumpiri

Denis Le Vot, șeful Dacia, a mai spus la Paris că strategia Dacia s-a mutat de la mașinile low-cost spre vânzarea de autoturisme tot mai echipate, iar acest lucru înseamnă creșterea prețurilor. Acestea se mențin însă sub cele ale concurenței, a mai spus acesta, citat de Ziarul Financiar.

„Trendurile nu se vor schimba – materiile prime se vor scumpi, iar sistemele de reducere a poluării vor avea un preţ tot mai mare. Chiar şi cei care îşi permit maşini scumpe aleg Dacia deoarece vor un automobil simplu”, a explicat directorul Dacia.

Față de anul 2010, prețul unui automobil Dacia Logan este cu 61% mai mare, a spus șeful constructorului auto, citând date ale companiei.

Scumpirile sunt însă mult mai mari: dacă inițial un Logan pornea de la 6.000 de euro, acum prețul de pornire este de 13.600 de euro, mai mult decât dublu.

Chinezii de la Dongfeng fac Dacia electrică

Dacia are un singur model electric, Dacia Spring. Acesta este produs în China de către constructorul chinez Dongfeng și acontează 12% din comenzile Dacia.

Dacia Spring

În timp ce Dacia continuă să parieze pe motoare mici bazate pe combustibili fosili, Dacia va folosi primul model hibrid în 2023.

Renault a fost, alături de partenerul de alianță Nissan, unul dintre pionierii mașinilor electrice în urmă cu un deceniu, dar a fost depășit de companii noi precum Tesla sau BYD.

Chinezii de la Geely ar putea veni la Mioveni

Renault va prezenta în această toamnă planurile sale pentru separarea diviziei de motoare electrice de cea de motoare pe combustie.

Dacia este trecută în divizia cu motoare pe combustie. Reuters scria la finalul lunii august că Renault ar putea ceda 40% din acțiunile diviziei de motoare clasice către un alt grup chinez, Geely.

Acesta deține în Europa și constructorul suedez Volvo, cel britanic Lotus și are și o cotă de acțiuni la Mercedes.

Partenerul de alianță Nissan nu are în plan să preia acțiuni la divizia de motoare cu ardere internă.

Renault ar urma să păstreze 40% din titluri, iar un pachet de 20% ar urma să fie cedat unei companii petroliere.

Dacia a depășit Renault în august

Pentru prima dată în istorie, Dacia a depășit Renault în privința livrărilor de autoturisme, scrie Profit.ro, care citează datele ACEA – asociația constructorilor europeni.

Livrările Renault au scăzut în august cu 23,9% față de august 2021, până la 27.179 de autoturisme înmatriculate, iar cele ale Dacia au urcat cu 13,1%, la 33.870 de unități.

Per total, în primele opt luni din an, Renault a livrat 423.114 unități în Europa (-19,7%), iar Dacia 248.021 (+14,6%).

 
 

Urmărește-ne pe Google News