Francezii isi cam fac de cap in Pitesti

Despre aceasta masina, cat si despre cei care o pregatesc pentru lansarea oficiala, pitestenii par dispusi sa discute ore in sir. Desi se spune ca niciodata nu iese fum fara foc, argesenii povestesc despre ispravile reprezentantilor francezi in Romania, unii dintre ei surprinsi in stare de ebrietate la volanele autoturismelor de serviciu pe strazile si bulevardele Pitestiului. De notorietate sunt si scandalurile generate, tot la betie, in barurile si restaurantele din orasul lui Gicu Dobrin, conflicte musamalizate, se aude, cu greu si cu interventia rapida a ambasadei franceze la Bucuresti.
Pentru ca este un oras in care zvonurile circula repede, multi dintre pitesteni se amuza copios chiar si pe seama metodelor de lucru frantuzesti. De exemplu, in fabrica de autoturisme se dau premii pentru asa-zisii ,,vanatori de activitati inutile,,, de fapt angajati care pentru o cafetiera sau un uscator de par iau la bani marunti toate activitatile desfasurate in incinta fabricii de la Colibasi, in cautarea celor ,,nefolositoare,,. Unul dintre premii a fost castigat luna trecuta, de exemplu, de un angajat care a reusit sa elimine din procesul de distributie a bonurilor de masa aplicarea uneia din cele doua stampile. Simplu si eficient.
Una peste alta, toate zvonurile si declaratiile mai mult sau mai putin oficiale duc spre o singura concluzie: X90 va rupe gura targului si-i va lasa cu gura cascata pana si pe cei mai pesimisti. In conferintele de presa sau scurtele intalniri pe care le au cu presa locala, oficialii francezi nu scapa nici un prilej de a anunta faptul ca ,,Dacia de 5.000 de euro,, va fi o ,,surpriza de proportii,,, ceva ce nu s-a mai vazut pana acum in industria auto mondiala, surpriza care va fi, se pare, legata de un nou tip de motorizare, absolut inovator, propus de tehnicienii francezi.

In urma articolului aparut intr-o revista auto de specialitate din luna iulie 2003, majoritatea romanilor au vazut doua poze care prezentau proiectul Dacia X90, poze preluate in pripa si de cateva publicatii centrale. Multi au fost entuziasmati, poate bucurosi citind date extrem de detaliate despre viitoarea Dacia. Dupa o scurta perioada falsul grosolan a fost demascat, iar, dupa cum se vede si din pozele alaturate, proiectul X90 nu este altceva decat un Volkswagen Bora redesenat pe calculator in fata si in spate. Elementele diferite la cele doua modele sunt grila radiatorului, farurile, spoilerele, stopurile, oglinzile si jentile. Se observa clar ca rotile fata prezinta acelasi viraj, iar sub puntea spate se observa acelasi brat al suspensiei.

 
 

Urmărește-ne pe Google News