Hollande a declarat că este foarte mulțumit de faptul că Airbus s-a gândit să își extindă prezența în România. „Este o investiție importantă, iar locurile de muncă create aici nu vor exclude locuri de muncă din Franța și Germania. Investiția de aici va crea locuri de muncă în Franța, de exemplu”, a explicat președintele francez, care a mai spus că va propune o întărire a industriei de apărare la nivel european. De asemenea, Hollande a spus că ar fi un lucru foarte bun dacă România ar comanda elicoptere H215, dar nu este o condiție pentru ca această fabrică să existe.
Dezvoltarea acestui proiect va crea 350 de noi locuri de muncă până în 2020, care se vor adăuga celor 160 deja existente în cadrul Airbus Helicopters România (fostul Eurocopter România, un joint-venture între concernul franco-german și compania IAR Ghimbav, companie funcșională încă de la începutul anilor 2000). Din cele aproape 52 de milioane de euro care vor fi investite la Ghimbav, 15,5 milioane de euro reprezintă investiția în infrastructură, Guvernul României participând cu un ajutor de stat de peste 5 milioane de euro.
„În spiritul parteneriatului strategic dintre România și Franța, am dorit să marcăm împreună o nouă poveste de succes în cooperarea economică bilaterală, prin dezvoltarea unui domeniu cu o mare valoare adăugată pentru ambele părți – domeniul aeronautic. Am inaugurat astăzi o investiție pe termen lung, într-un domeniu strategic, care îmbină schimbul de tehnologie, formarea profesională și noi game de producție”, a declarant, la rândul său, premierul Dacian Cioloș. De asemenea, Cioloș a precizat că a demarat discuții cu Ministerulș de Interne și Ministerul Apărării Naționale pentru a vedea care este necesarul de elicoptere multiroll, în primul rând pentru asigurarea secutorității în regiune. „Pentru industria aeronautică, viitorul se construiește pe experiența trecutului. (…) Este o investiție care creează 350 de locuri de muncă noi (…), care pune România pe harta producătorilor de elicoptere din lume cu un produs nou, pe care sperăm și noi să îl vedem în activitate, în zbor cât mai repede. Vom analiza cu foarte mare atenție această ofertă și pentru noi. Este un produs nou. Dincolo de aceasta, avantajul lui este că oferă mentenanță aici, loco, în România. Avem în analiză și la MAI, și la MApN acolo unde există nevoi de dotare pentru elicoptere de intervenție, multirol. Analizăm și această ofertă și sper că, așa cum Dacia Renault a dovedit competitivitate pe piață, sperăm ca acest produs să își dovedească competitivitatea și (…) să mergem împreună să cucerim piața internațională”, a afirmat premierul.
„A fost o onoare că am inaugurat fabrica de elicoptere de la Ghimbav în prezența președintelui Franței și a premierului României, întrucât acesta este începutul unui proiect care va aduce o imensă contribuţie industriei aeronautice din România, a spus Serge Durand, directorul general al Airbus Helicopters Industries. „Airbus Helicopters are o istorie de succes de 40 de ani în România, iar evenimentul de astăzi (n. red. – ieri)este un mare pas înainte pentru parteneriatul dintre cele două ţări”, a adăugat Serge Durand.
Primul elicopter, în 2018, dar doar dacă este o comandă semnificativă
Fabrica de 10.000 de metri pătraţi este finalizată iar echipamentele şi utilajele necesare producţiei şi asamblării elicopterului H215 vor fi instalate progresiv. „Primul H215, produs 100% în România, ar putea ieşi de pe linia finală de asamblare din Braşov în 2018, cu condiţia de a avea o primă comandă semnificativă. Producţia va creşte permanent pentru a ajunge la 15 elicoptere pe an până în 2020”, a mai spus Serge Durand.
În fabrica de la Ghimbav vor lucra 350 de oameni când aceasta va atinge capacitatea maximă de producţie, primii angajaţi începând deja un training de 12 luni la fabrica din Franţa. Compania Airbus este dedicată pregătirii profesionale a tinerei generaţii, în acest sens fiind încheiat un parteneriat cu Colegiul Tehnic Transilvania. Primii 28 de studenţi incluşi în acest program au participat de asemenea la ceremonia de inaugurare. După absolvire, aceştia vor deţine diplome de tehnicieni pentru elicoptere, tehnicieni superiori şi ingineri.
Certificat atât de EASA (Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei) cât şi de FAA (Administraţia Federală a Aviaţiei din Statele Unite), elicopterul H215 este echipat cu cele mai moderne şi de ultimă oră tehnologii, îndeplinind cele mai recente cerinţe de siguranţă ale pieţei. Capabilităţile sale variate, puterea, viteza şi dimensiunile generoase fac din H215 un elicopter potrivit pentru o gamă largă de misiuni, asigurând o soluţie modernă şi rentabilă pentru diverse pieţe şi operaţiuni, cum sunt misiunile de păstrare a păcii desfăşurate de Naţiunile Unite sau misiunile pentru suport logistic.
Airbus Helicopters, o divizie a Airbus Group, furnizează cele mai eficiente soluţii civile şi militare pentru elicoptere la nivel mondial. Actuala sa flotă cuprinde aproape 12.000 de elicoptere operate de mai mult de 3000 de clienţi din 154 de ţări. Airbus Helicopters angajează mai mult de 22.000 de oameni în întreaga lume iar în 2015 a generat venituri de 6.8 miliarde de Euro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro