„Mă bucur că am participat la semnarea acestui contract, aceasta este abordarea guvernului, vrem să avem cât mai multe obiective pe care să le punem în valoare, oamenii nu mai au timp să aştepte, trebuie să avem o abordare constructivă, un ritm alert, iar acolo unde lucrurile nu merg aşa cum ne-am dori, trebuie să aducem alţi oameni care vor să se implice pentru că nu putem să le spunem oamenilor că a început un drum sau o autostradă în 2011 şi în 2019 încă lucrăm la ea. Firmele care sunt serioase să-şi continue lucrul, iar celelalte să plece acasă şi să lase pe alţii care vor să facă ceva. Nu ne fac nouă un favor, este obligaţia lor şi trebuie să respecte termenele pe care le-au antamat când au vorbit de realizarea unui drum expres sau autostrăzi. (…)Sper ca şi în acest contract să respectăm termenele şi mă bucur că sunt constructori români”, a spus premierul.
Contractul a fost semnat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorul CNAIR, Narcis Neaga, în prezenţa prim-ministrului şi a miniştrilor Finanţelor, Eugen Teodorovici, Economiei, Eugen Bădălău, şi Sănătăţii, Sorina Pintea.
Cu acest prilej, Cuc a anunţat că va fi reziliat contractul cu constructorul care efectuează lucrările pe DN 73, ” un important drum turistic, spre Bran”.
Ce cuprinde contractul pentru Autostrada Bucuresti – Brașov, tronson Comarnic – Brașov, lot 2: sector Predeal – CristianLot 2: Sector Predeal – Cristian
- Contractul este pentru km 162+300 – km 168+600 și drum de legătură.
- Valoarea totală a contractului este de 202.235.177,59 lei.
- Suma este defalcată, după cum urmează: o Organismul Intermediar pentru Transport acorda o finanțare nerambursabila de 132.589.403,37 lei (Valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR) o Valoarea totală eligibilă – 155.987.533,37 lei o Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului – 23.398.130,00 lei o Valoarea ne-eligibilă inclusiv TVA – 46.247.644,22 lei
”România are proiecte care sunt finanțate, dar avem nevoie și de români acolo în funcțiile pe care le dețin, care să înțeleagă că aceste proiecte pot să fie implementate,” a precizat Ministrul Răzvan Cuc.
El a precizat că în urma verificării stadiului lucrărilor la DN73 a constatat o mobilizare slabă a constructorului, condiții în care a solicitat directorului general al CNAIR să rezilieze contractul.
”În urmă cu o lună făceam o vizită în Braşov şi unul dintre obiectivele pe care le-am vizitat atunci era DN 73, care începe de la Piteşti şi se termină la Braşov. Am spus constructorului respectiv că vreau să văd o mobilizare corespunzătoare pentru că este un contract semnat încă din 2011, un contract pe fonduri, un contract care trebuie implementat şi nu mai avem de ce să aşteptăm şi să tergiversăm din cauza unei proaste mobilizări a unor constructori care nu au înţeles că în România nu se vine doar cu o mapă şi cu un laptop, ci trebuie să ai şi utilaje, şi forţă de muncă angajată în România. Aşadar, conform graficului pe care firma respectivă şi l-a asumat la vizita precedentă, trebuia în acest moment să aibă în şantier 190 de muncitori şi 71 de utilaje. Azi dimineaţă m-am dus să inspectez, am constatat cu stupoare că în şantier erau 11 utilaje şi doar 20 de muncitori. Acest mod de a se mobiliza,doar când se anunţă vizita ministrului, nu mai poate fi tolerat. Ori lucrează aşa cum şi-au asumat în contracte, ori, dacă nu, aşa cum am spus şi până acum, vor pleca acasă (…) Domnule director Neaga, vă rog frumos să reziliaţi contractul acestei firme neserioase şi ştiţi care sunt următorii paşi pe care trebuie să-i urmaţi” a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc/
Recent, premierul spunea, de la Palatul Victoria, că se fac progrese în privinţa proiectului autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, o investiţie aşteptată de români, foarte importantă pentru susţinerea dezvoltării economice.
„Deşi guvernele anterioare au promis că vor realiza această autostradă şi au făcut şi refăcut studiile de fezabilitate, noi, numai în câteva luni, am ajuns în faza finală a achiziţiei publice”, a spus Dăncilă, în luna aprilie.
Citeşte şi: