„Gândiţi-vă că avem 298 de localităţi calamitate în 35 de judeţe. Pornind de la locuinţele oamenilor, infrastructură, poduri, deci sunt foarte multe lucruri de remediat. Tocmai de aceea vrem să facem o evaluare totală şi să solicităm de la UE aceste fonduri. Am avut o discuţie în acest sens. Există deschidere la nivelul Comisiei pentru a ne da fonduri din Fondul de Solidaritate. Am discutat de dimineaţă la prima oră cu doamna comisar Corina Creţu. Tot azi am discutat şi cu vicepreşedintele Comisiei Europene, Maroš Šefčovič, de aceea ne şi grăbim să avem această evaluare pentru a putea trimite toată documentaţia“, a spus Dăncilă.

Întrebată despre situaţia celor două poduri distruse de ape în judeţul Braşov, şi care necesită fonduri uriaşe, podul rutier peste Olt, dintre Crihalma şi Comăna, şi cel feroviar de la Budila, primul ministru a spus că sunt probleme care necesită fonduri foarte mari, dar că speră ca în decurs de trei luni să se primească sumele necesare din Fondul Solidaritatea.

„Sperăm ca în trei luni să primim de acolo fondurile necesare, astfel încât să rezolvăm mare parte din problemele existente“, a spus ea.

De asemenea, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a precizat că podul de la Comăna ar putea fi reparat cu fonduri de la bugetul de stat.

Podul de la Comăna, peste care treceau şi maşini, a fost afectat prima dată de inundaţiile de la sfârșitul lunii martie, când doi piloni au fost rupţi şi nu se mai putea trece decât pe jos, locuitorii dintre cele două localităţi fiind nevoiţi să facă ocol de 40 de kilometri. Însă duminică, podul a fost distrus complet de apă şi este acum impracticabil.

Ministrul Şova a spus că, în acest caz, documentaţia a fost făcută de Cosiliul Județean Braşov şi că proiectul ar trebui să fie introdus pe procedurile MAI „dacă se intenţionează decontarea lui cu susţinere de la bugetul de stat pe fonduri de calamităţi“.

El a precizat că în urma inundaţiilor din primăvară, Compania Naţională de Drumuri repară stricăcinile cu fondurile proprii, urmând ca acestea să fie ulterior compensate.

„Acum se lucrează la toate zonele afectate atât pe drumuri naţionale, cât şi pe căi ferate. Companiile lucrază pe resurse proprii, urmând să fie compensate cheltuielile“, a spus Şova.

În ceea ce priveşte podul de cale ferată de la Budila, cheltuielile pentru refacerea acestuia ar fi foarte mari şi de lungă durată, iar până când se va găsi o soluţie se va alege o alternativă pe cale rutieră pentru navetişti.

„Trebuie să avem în vedere nişte lucrări de mare anvergură. Nu putem spune că va fi o soluţie imediată. O soluţie ar fi pe cale rutieră. Vom debloca licenţe pentru operatorii interesaţi în vederea transportului de navetişti. Sigur că probabil va trebui, cu fonduri guvernamentale, să susţinem o eventuală compensaţie la acest transport pe rutier. Cu privire la refacerea acestei infrastructuri de cale ferată, i-am spus şi doamnei prim-ministru, va trebui să facem un calcul economic foarte serios şi social să vedem dacă soluţia mai scumpă, dar şi mai durabilă va fi cea care va fi adoptată, dar care va cere timp sau vom genera o soluţie pe tranport rutier, de anul viitor când licenţele de tranport judeţean vor fi alocate de către consiliile judeţene“, a adăugat Şova.

În timp ce premierul Viorica Dăncilă dădea declarații presei în fața Prefecturii Brașov, unii brașoveni aflați în zonă au scandat: „Demisia!” „Demisia!”.

Județul Brașov a fost grav afectat de inundații și de viiturile produse la acest sfârșit de săptămână. Inundațiile de proporții în Covasna și Brașov au determinat închiderea unor drumuri naționale, iar sute de locuințe au fost afectate de furia apelor. Peste 280 de case au fost afectate şi şapte drumuri au fost închise circulaţiei, în Covasna. Zeci de imobile şi străzi au fost inundate în Brașov, iar un pod de cale ferată s-a prăbușit.

Citește și: ANCHETĂ/ Ștrand ca centru social și mulți șefi la Societatea de Transport Public Timișoara, în timp ce în tramvaie plouă peste călători – FOTO

 
 

Urmărește-ne pe Google News