„Chiar și din cei care au abonamente active la noi, undeva la 10% nu au trecut niciodată pe la sală. Suntem mult sub media europeană când vine vorba de făcut sport”, a mai spus Crețu.

Potrivit antreprenorului, compania are contracte și cu instituții de stat. La companiile private aceste abonamente sunt de trei feluri – integral plătite de angajator, parțial plătite sau deloc.

Competiția este la salariile mari

Sportul ca beneficiu gratiut este dat tot acolo unde sunt cele mai mari salarii, pentru că acolo este și concurența cea mai mare. Iar aici intră în discuție domenii precum IT sau Automotive. În schimb, pentru companiile mari cu sute sau mii de angajați, dar care au salarii apropiate de cel minim pe economie, nici nu se pune problema unui astfel de beneficiu.

Totodată, introducerea unui abonament la o sală de sport printre beneficiile extrasalariale ajută la atragerea și retenția angajaților în companie. Costul mediu al unui abonament 7card este de 139 lei în București și 99 lei în țară.

„Companiile din România, nu doar cele internaționale, ci și cele locale, încurajează tot mai mult practicarea unui sport, fiind conștiente că angajații care sunt activi fizic devin tot mai productivi, mai energici la locul muncă și au o stare de spirit benefică mediului de lucru, ceea ce în mod indirect influențează pozitiv rezultatele pe termen lung ale fiecărui business”, explică Andrei Crețu, co-fondator 7card.

Preferințele de sporturi, pe orașe

Cei mai mulți utilizatori, 40% dintre ei, se află în București, pe următoarele locuri fiind cei din Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov, cea mai mare parte dintre ei fiind bărbați.

În ceea ce privește preferințele în funcție de oraș, angajații din București merg cel mai des la cross training (antrenamente complexe cu elemente din mai multe sporturi), escaladă și yoga, cei din Cluj-Napoca la piscină, cei din Timișoara la cross training și dansuri, cei din Iași la kangoo jumps, yoga și tenis și cei din Brașov la dansuri. În același timp, 1 din 4 utilizatori merge însoțit la sală, fie de către un coleg, fie de către un prieten din afara companiei.

În funcție de momentul zilei în care merg la o activitate sportivă, angajații din Cluj-Napoca, Târgu-Mureș și Oradea aleg să fie matinali, cei din Brașov, Craiova și Iași preferă să facă sport la prânz, iar cei din București, Lugoj și Ploiești sunt obișnuiți să meargă la sală sau la o activitate recreativă după terminarea programului de muncă.

Spre exemplu, în 2017, cea mai activă zi din an a fost 27 februarie, cea mai activă zi din săptămână a fost marți, iar cele mai populare ore au fost 18.00-19.00 în cursul săptămânii și 10.00-11.00 în weekend.


Citește și:

Dăncilă refuză invitația lui Klaus Iohannis la consultări: „Mâine plec într-o vizită oficială în Spania, cu mai mulți miniștri”

 
 

Urmărește-ne pe Google News