Cuprins:
Creștere semnificativă a taxei pentru șoferi
Ministrul a precizat: „Cu siguranță nu în 2025, cel mai devreme la începutul anului 2026”. În cadrul discuțiilor, se analizează și propunerile venite din partea industriei auto.
Una dintre variantele luate în considerare ar putea duce la o creștere semnificativă a taxei pentru șoferii cu mașini vechi și poluante, de la 100 de lei în prezent, la până la 2.000 de lei.
Discuții și analize în desfășurare
Barna a subliniat necesitatea unor discuții ample cu diverse părți implicate: „Discuția trebuie purtată, trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autoritățile locale și asociațiile reprezentative ale UAT-urilor, Ministerul Finanțelor, astfel încât în 2025 să putem pune la punct un pachet legislativ nou, de decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România.”
Ministrul a indicat că aceste măsuri ar putea duce la impozite și taxe locale mai mari pentru anumite categorii de autoturisme. Scopul este de a crea un echilibru care să încurajeze utilizarea mijloacelor de transport mai puțin poluante.
Exemple de calcul al noului impozit
Directorul Dacia a oferit câteva exemple concrete: „Pentru o mașină Euro 6 de ultimă generație, cu emisii reduse de CO2, undeva sub 120 grame, pentru o cilindree de la 1 la 1.000 (păstrăm componenta asta, nu o înlăturăm, ci doar adăugăm ceva la ea) azi plătești 35 de lei, mâine vei plăti 37, deci nu e mare, mașina e nouă, nu poluează.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a39be155b5d18396f42c268e61f7aa6b.jpg)
Impactul asupra a 8 milioane de autovehicule
La începutul lunii februarie, ministrul Marcel Boloș a oferit informații suplimentare despre amploarea acestei măsuri. Conform declarațiilor sale, taxa ar putea afecta aproximativ 8 milioane de autovehicule din România. Boloș a menționat că această taxă face parte din Cererea de plată 4 a PNRR, subliniind potențialul său impact major. El a adăugat:
„Tot în Cererea de plată patru, avem legea taxării utilajelor grele în funcție de numărul de kilometri parcurși și a mijloacelor de transport poluante. Este o lege cu un impact destul de mare, sunt peste 8 milioane de mijloace de transport.”
Aceste măsuri fac parte dintr-un efort mai larg de reducere a poluării și promovare a transportului ecologic în România.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Stefan_el • 26.02.2025, 11:14
Industria auto, directorul Dacia, cine impune taxa asta? Ce, nu mai vând mașini noi? Pai daca ăla cu mașină veche avea bani, își lua una noua! Daca nu ai mașină în zona rurală, ești terminat! Sa ne mai lase cu vrăjeală asta cu poluarea, deja plătim prea mult pentru ea!

Rafi22 • 25.02.2025, 19:31
O mare golănie cu taxa asta ....asta i taxa pentru jupuirea cetățenilor, dacă eu am o mașină euro 2 și circul cu ea 100 km pe luna trebuie sa plătesc mai mult decât unul care are o mașină E4 sau E5 care merge 5000 km pe luna ... cine emite mai multe noxe? Sa pună taxa pentru accesul în anumite zone din orașele aglomerate unde conform măsurătorilor autovehiculele poluează aerul. Noi suntem mai ai drăcu ca toți, suntem bogătașii Europei... Se folosesc tot felul de analize mincinoase care au doar scopul de a pacalii opinia publica( la nivel de tara avem cel mai batran parc auto... dar nu spun cate dintre ele nu mai au itp și RCA de ani de zile pentru ca nu mai exista dar au rămas înregistrate în ev Mai) , cu scopul de a jupui cetățenii cu taxe..taxa parcare, taxa dacă nu ai parcare, impozit și alte taxe pentru a rasplati salariile angajaților din primarii și din ministere care au fost angajați fără număr cu anumite scopuri....și interese.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_9c23ad4c52f8793e305c577f100bb7c3.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_bb88aa18d50c8503f9f381943c0753c1.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d14a138df761ff7b57dd3718a56ad73d.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_1d5ee733e82e9c8b47d0f0ce654de16c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3dd25fc1900b4d8fe798cbc1f2e992e4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_94b27e8b9c28c89c9547601e558e9df5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a76191c3d62b32ce3d54f9df79c2e7f8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_85528eda3495897ebfe2b719c95b0baa.jpg)