→ Încercaţi să rezolvaţi problema pe cale amiabilă. Depuneţi o sesizare (în scris) la Casa de Pensii, în care să explicaţi faptul că dosarul dv. a fost întârziat şi să cereţi soluţionarea lui! Casa de Pensii e obligată să răspundă tuturor sesizărilor în termen de 30 de zile de la înregistrarea lor.
Puteţi cere daune
→ Introduceţi acţiune în instanţă. “Potrivit art. 154 şi art. 155 din Legea pensiilor nr. 19/2000, la nivelul tribunalelor au fost înfiinţate secţii de asigurări sociale, unde există complete specializate care soluţionează litigiile privind dreptul pensiilor”, a adăugat avocatul. Aşadar, persoanele ale căror dosare de pensionare n-au fost rezolvate în 45 de zile de la depunere (aşa cum prevede Legea pensiilor) pot să dea în judecată Casa de Pensii. Mai mult, pentru fiecare zi de întârziere puteţi cere daune în instanţă (ex: 50 de lei/zi de întârziere).
Cum procedaţi:
Redactaţi o acţiune în care să solicitaţi instanţei (tribunalului) să oblige Casa de Pensii să soluţioneze dosarul de pensionare. Speţa se depune la registratura tribunalului, împreună cu actele care dovedesc faptul că dosarul a fost remis la Casei de Pensii. E bine să ştiţi că această acţiune e scutită de taxa de timbru. Prin urmare, nu vă va costa nimic să daţi Casa de Pensii în judecată pentru a vă obţine drepturile.