Doar aproximativ 10.000 de oameni mai muncesc pe șantierele navale din România, față de cei cei peste 100.000 care lucrau în cele 12 șantiere navale din România în epoca de dinainte de 1989. Mai mult, situația celei mai mari unități de profil, cea de la Mangalia, este incertă. 2.600 de angajați riscă să rămână fără un loc de muncă până la sfârșitul acestui an.

Încolțiți de datoriile de peste 5,1 miliarde de lei, aproximativ 1.1 miliarde de euro, și de o anchetă a DIICOT care vizează infracțiuni ca spălarea de bani, o parte dintre acționari coreeni de la Daewoo Mangalia au anunțat că intenționează să închidă șantierul naval. Anunțul a fost inclus într-un raport al Korea Development Bank, principalul creditor și unul dintre acționar al Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, firma coreeană care deține șantierul din Mangalia.

“În acest moment, nu știu dacă șantierul va fi închis sau vândut. Nu cred! Banca deține doar 30% din Daewoo Coreea, care deține 51% din acțiunile de la Mangalia. Așa că nu este acționarul majoritar”, a încercat să ne asigure Gelu Stan, reprezentantul Asociaţiei Naţionale a Constructorilor Navali (ANCONAV) din România.

Din ce în ce mai rău

Nouă dintre cele 12 șantiere navale s-au închis după Revoluție. Doar trei unități fac față concurenței occidentale și a celei din Asia. Este vorba de unitățile din Constanța, Galați și Mangalia. Doar în Mangalia se mai fac cargouri, vase mari de transport marfă, în timp ce la Constanța se construiesc iahturi și pescadoare, iar la Galați se ansamblează nave destinate forțelor militare navale din Olanda, Norvegia și România.

 
 

Urmărește-ne pe Google News