Mihai şi colegul său, Bryan Ho, supervizaţi de profesorii Craig Carter şi Yet-Ming Chiang, speră să revoluţioneze industria autoturismelor electrice. Cei patru, angajaţi ai Institutului de Tehnologie din Massachusetts, au inventat bateria semilichidă, mai uşoară şi mai ieftină decât cea clasică. În plus, aceasta are avantajul că va putea fi încărcată în cinci minute, nu în câteva ore, ca în prezent. Mihai povesteşte: “Am început să lucrăm la acest proiect în 2008. Am încercat să îmbunătăţim bateriile cu electrozi lichizi folosind chimia Li-Ion a bateriilor solide. Aşa a ieşit un nou tip de baterie, semilichidă, mai ieftină şi mai performantă. Succesul proiectului a dus la crearea unei noi companii, 24M Technologies, la care eu am fost primul angajat. Firma a primit deja fonduri pentru a dezvolta un prototip, care ar putea fi folosit la maşini 100% electrice. Dacă lucrurile merg bine, acesta va putea fi construit în doi ani, iar primul produs comercial ar apărea după 2015”.
Mihai Duduţă crede că această baterie ar aduce câteva avantaje revoluţionare: “În primul rând, maşinile electrice ar merge la fel de mult cu un plin cât merg acum cele pe benzină. Apoi, bateria descărcată ar putea fi din nou funcţională prin schimbarea lichidului uzat cu unul încărcat la o pompă specială”. Duduţă, originar din Suceava a mai adăugat că lichidul folosit pentru încărcarea bateriilor e refolosibil, adică particulele din el vor putea fi reactivate în centre specializate.

Bateria va fi mai mică

Bateriile de acest gen care se găsesc acum pe piaţă folosesc lichide cu o densitate energetică mică, astfel că sunt necesare spaţii mari de stocare. Echipa românului a găsit soluţia prin care lichidul să aibă o densitate energetică de 10 ori mai mare, astfel că bateria va fi mult mai mică.

Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!
 

Urmărește-ne pe Google News