Circulaţia este dirijată automat din acest centru de pe şos. Olteniţei, de la Piaţa Big Berceni.
Circulaţia pe marile bulevarde din Capitală a ajuns să fie controlată de un supercalculator. Acesta dă undă verde semafoarelor din peste 100 de intersecţii, totul pentru a evita ambuteiajele din trafic.
Arterele unde circulaţia e dirijată “inteligent” sunt: bd. Kiseleff, Calea Victoriei, Lascăr Catargiu, Magheru, bd. I.C. Brătianu, bd. Tineretului, Calea Moşilor, bd. Carol I şi bd. Pache Protopopescu. Au fost puse semafoare inteligente şi pe şoseaua Ştefan cel Mare, şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, şoseaua Olteniţei, Viilor, Progresului şi în zona Academiei Militare. Astfel, înainte de fiecare din intersecţiile de pe aceste artere sunt puşi în asfalt nişte senzori, care înregistrează câte maşini trec pe acolo.
Sunt supravegheate peste 100 de zone
Aceştia sunt conectaţi la semafoare, iar toate datele se duc la un calculator uriaş, care se află la centrul de comandă de la Piaţa Big Berceni. Datele sunt centralizate, şi în funcţie de situaţia din teren, calculatorul dă undă verde semafoarelor din zona în care se produce un ambuteiaj. Cu ajutorul camerelor de luat vederi din intersecţii, personalul de la dispecerat vede pe un monitor uriaş cum se circulă. Pe baza imaginilor, poliţiştii pot da amenzi şoferilor nedisciplinaţi. În plus, pe autobuzele RATB se vor monta gps-uri, pe care sistemul le va recunoaşte, dându-le prioritate.
Intersecţii blocate, sunaţi la 9762!
Din această săptămână, Sorin Oprescu a mutat la centrul de control inteligent al traficului şi un dispecerat de urgenţă, unde bucureştenii care sună la numărul 9762 pot reclama defecţiuni ale semafoarelor sau intersecţiile unde sunt blocaje. Dacă plângerea se referă la una dintre zonele cu semafoare inteligente, dispecerii vor încerca să rezolve problema cât pot mai repede
Ei sunt cei care monitorizează traficul
Mircea Mădălin (foto), 23 de ani, se ocupă de partea tehnică. El are grijă ca toată această maşinărie să funcţioneze bine. Când se strică ceva, intervine rapid. “Fac această treabă de mult şi îmi place ”, spune el.
Gheorghe Gociu (foto), 42 de ani, vorbeşte cu poliţiştii din teren, care îi raportează când se strică semaforul dintr-o intersecţie. Acesta are în faţă un monitor, unde poate vedea cum stau lucrurile.
Radu Mihai (foto), 26 de ani, poliţist comunitar, răspunde la telefonul unde bucureştenii reclamă semafoarele stricate. El preia apelurile primite de la cetăţenii care sesizează neregulile şi îşi trimite colegii în teren să rezolve problema în cel mai scurt timp posibil.
Se circulă mai bine datorită «stopurilor» inteligente?
George Cristu, 22 de ani, student : “Nu mi se pare că se circulă mai bine. Degeaba avem semafoare, dacă a crescut numărul de maşini”.
Gheorghe Dima, 53 de ani, maestru în construcţii: “Se circulă mai bine. Eu traversez des oraşul, iar de la Nord la Sud prind undă verde pe tot traseul”.
Ion Manole, 39 de ani, şofer: “Nu s-a îmbunătăţit nimic. Eu circul mult în Bucureşti şi nu am văzut diferenţa. E şi vina şoferilor, că sunt foarte indisciplinaţi”.
Valentin Popescu, 35 de ani, şofer: “Da, se circulă mai bine. Aş putea să spun că s-a îmbunătăţit traficul cu aproximativ 30 la sută”.
Dan Luguşa, 60 de ani, inginer: “Să ştiţi că se simte. Nu mai stai la semafor ca prostu. Eu circul des pe Ştefan cel Mare şi e mai bine”.
Gheorghe Cărămidă, 42 de ani, şofer: “Dacă astea sunt semafoare inteligente, eu le mănânc. Se circulă
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro