Amenda vine după ce Agenția federală pentru hrană și medicamente din SUA (FDA) a ordonat interzicerea comercializării țigărilor Juul la finalul lunii iunie 2022. Motivul invocat de agenție a fost că Agenția nu avea destule informații să își dea seama dacă produsele Juul erau „adecvate pentru protecția sănătății publice”. Acum măsura este suspendată în timp ce Juul contestă decizia la tribunal.
Înțelegerea încheiată cu mai mult de 30 de state restrânge condițiile în care Juul are voie să facă publicitate. Spre exemplu, Juul nu va avea voie să arate oameni sub 35 de ani în reclame. Juul a declarat că termenii acordului de marți au fost în conformitate cu practicile sale de marketing de la o „resetare la nivelul întregii companii” în toamna anului 2019 și că este „concentrată pe viitor”.
„Credem că odată ce FDA va face o analiză completă a tuturor elementelor științifice și a dovezilor prezentate, așa cum cere legea și fără interferențe politice, ar trebui să primim autorizația de introducere pe piață”, a precizat firma într-un comunicat.
Juul a fost acuzatul principal pentru creșterea explozivă a numărului de adolescenți care fumează.
Mai mult de un sfert dintre elevii de liceu au folosit țigări electronice în 2019, potrivit unui sondaj federal, deși această pondere a scăzut de atunci. În mai 201, Juul deținea o cotă de piață de 74.6% din piața americană de țigări electronice.
Acum, cota s-a prăbușit și Juul s-a prăbușit pe piață, înfruntat de comercianți de țigări electronice „de unică folosință”. Acestea sunt țigări electronice, deseori cu aromă fructată, care oferă un număr prestabilit de „fumuri”, de obicei între 600 și 1000. După ce se termină „fumurile”, dispozitivul este aruncat la gunoi. În SUA, piața este dominată de PuffBar, Smok, și Vuse. Juul-ul a avut de pierdut pe seama acestor inovații.
Investigația privind publicitatea condusă de Juul a constatat că firma a „comercializat fără încetare produse de vaping către minori”, deși astfel de achiziții sunt ilegale în SUA, a declarat William Tong, procurorul general al statului Connecticut, care a anunțat marți acordul.
Acesta a spus că societatea a folosit, de asemenea, practici de verificare a vârstei despre care știa că sunt ineficiente și nu a dezvăluit în mod clar că dozele sale conțin nicotină, care creează dependență.
„Campaniile publicitare calculate cinic ale Juul au creat o nouă generație de dependenți de nicotină”, a spus el.
Banii obținuți din această înțelegere vor fi plătiți pe o perioadă de 6 până la 10 ani și vor fi folosiți pentru a combate consumul de tutun.
ivryernest • 10.09.2022, 13:57
Psihologii au emis câteva teorii care explică DECE persoanele (foarte multe mature) simt nevoia să sugă ceva, iar dacă mai și scoate un fel de fum, cu atât mai bine... E vorba de ceeace numesc ei "reflexul bucal" adică reflexul suptului, care vine din cea mai mică copilărie. După cum se constată, mulți nu scapă de acest reflex toată viața !