Judecătorii au respins poziția companiei, care a susținut în instanță că nu este responsabilă de comportamentul șoferilor, deoarece aceștia au statutul de contractori, scrie Guardian, care citează Business Insider.

Concediată pentru că ar fi întârziat la serviciu

Lisa Irving este nevăzătoare și folosește un câine călăuzitor. În 2018, ea a depus o plângere împotriva Uber, acuzând că fie i s-a refuzat cu totul călătoria, fie a fost hărțuită de șoferi, care nu voiau s-o transporte cu câinele său. Drept urmare, ea a întârziat la serviciu și a fost concediată.

De două ori a fost agresată verbal, susține femeia.

Comportamentul nepotrivit al șoferilor a continuat, cu toate a făcut plângere la Uber, spune Lisa Irving.

Și avocata femeii a declarat în fața judecătorilor că Lisa a fost discriminată, cu toate că nevăzătorii ar fi trebuit să fie printre beneficiarii „revoluției ride-sharing”.

Care au fost argumentele judecătorilor

Compania Uber susține că nu face discriminări și că este atentă la nevoile nevăzătorilor. Totuși, judecătorii susțin că gigantul american își învață șoferii să găsească motive nediscriminatorii pentru a refuza cursele.

Legislația americană interzice transportatorilor să le refuze cursele celor care folosesc câini pe post de ghid.

Judecătorii au stabilit că Uber a încălcat această lege, având în vedere „supravegherea contractuală a șoferilor” și „eșecul în a preveni discriminarea prin instruirea corespunzătoare a lucrătorilor săi”, mai arată sursa citată.

Compania trebuie să-i dea acum Lisei 1,1 milioane de dolari ca despăgubiri.

Urmărește-ne pe Google News