Răzvan Cuc a precizat, într-o conferință de presă, că a făcut nu mai puțin de cinci inspecții pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva. Ministrul susține că nu el a fost cel care a grăbit construcția, însă a avut o discuție cu antreprenorul în care i s-a garantat că se poate face recepția finală.

La acea dată am discutat cu constructorul și i-am solicitat să ne dea o parte din autostradă pentru a putea deschide Lotul 4, care era perfect funcțional. S-a opus. Nouă legea ne permite să facem recepția parțială, nu erau neconformități pe acei 800 de metri. A fost deschis Lotul 4.

Ce mi-au spus atunci cei de la firma respectivă? Ne faceți recepția pe tot lotul, altfel nu vă dăm nimic. Problema lor pentru că în momentul în care pe km pe care i-am menționat sunt probleme, compania m-a informat că poziția experților din companie este aceea de a mări perioada de garanție de la 4 la 10 ani.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor

În urma rezilierii, CNAIR a emis o factură de penalități în valoare de 73 de milioane de lei pentru neremedierea unor neconformități la timp și pentru întârzierile din contract.

Contractul pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj-Deva a fost reziliat de către CNAIR miercuri, 28 august, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis.

Conform CNAIR, lucrările la loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva au început în noiembrie 2013.

Lotul 3 are o
lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o
valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă,
492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în
timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din
fonduri ale Guvernului României.

Pe
Lotul 4, circulația rutieră a fost deschisă pe 14 august pe cei 22
de kilometri
, lot recepționat încă de pe 12 august, după ce
Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce bloca accesul
auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține
tronsonului adiacent.

 
 

Urmărește-ne pe Google News