Compania a impus recent plata unei taxe de 5 lei pentru comenzile ridicate din showroom, dacă produsul trebuie adus din alt depozit. La aceasta se adaugă o taxă de 2,5 lei pentru plata în showroom.

  • Un curier din Marea Britanie transportă zilnic 180-200 de colete, pe când unul din România livrează în 60. Problema o constituie plata cu cash, care adaugă la fiecare transport timpi morți.
  • Iulian Stanciu, șeful eMAG, spune că retailerul online a luat decizia de a investi în calitatea serviciilor pentru a îmbunătăți condițiile de livare. Dar noile investiții au dus la dublarea costurilor, așa că eMAG a decis ca finanțarea acestora să se facă din tarife de la clienți.
  • eMAG va introduce în acest an un abonament pentru clienții fideli, aceștia urmând să beneficieze de reduceri suplimentare și transport gratuit.
  • Prin intermediul filialei din Ungaria, eMAG se va extinde și în Austria, Cehia, Slovacia, Croația și Slovenia.
  • În total, în regiune, eMAG are în acest moment 10 milioane de clienți, dintre care în România sunt 5,5 milioane.

Noile taxe au fost subiectul unor ample dezbateri pe internet la început de an, mulți utilizatori acuzând compania de lăcomie.

”Cash-ul este foarte scump. Este scump pentru noi, este scump pentru client, toată lumea pierde timp și pierde bani folosind cash. În momentul în care curierul trebuie să livreze un pachet este preplătit cu cardul online, livrarea se face cât mai rapid. Curierul poate lăsa coletul la portar, la secretar, la un vecin, în unele zone chiar în fața ușii. În schimb, cu cash-ul avem următoarele situații: «haideți să mergem la bancomat», «nu am bani azi, veniți mâine», ceea ce înseamnă o lipsă mare de productivitate. Aduce la fiecare livrare 2-3-5 minute în plus”

Iulian Stanciu:

Experimentul englezesc

Stanciu a mers personal în Marea Britanie pentru a vedea cum fac cei de acolo.

”Am stat cu curieri români să vedem ce se întâmplă și care sunt factorii care determină calitatea livrării mai mare la ei față de noi. Un curier în Londra livrează între 180 și 200 de pachete pe zi. Un curier în România livrează 60. Principala problemă este cash-ul. Acolo mai bine de jumătate dintre livrări se făceau fără interacțiune fizică între client și curier”

Șeful eMAG:

Abonament la eMAG, similar cu Amazon Prime

Șeful companiei a mai spus că în acest an eMAG va lansa o serie de servicii noi.

În România, va lansa un abonament pentru clienții fideli. Aceștia vor pute plăti lunar o sumă de bani, iar la schimb vor beneficia de o serie de promoții, precum reduceri suplimentare sau transport gratuit. Cel mai probabil, acesta va fi lansat în luna mai.

Amazon are un astfel de serviciu, numit Amazon Prime, prin care toți cei care plătesc 12,99 dolari pe lună primesc gratuit produsele comandate de la gigantul american. De asemenea, aceștia mai primesc acces la serviciul de filme online al Amazon.

Și Microsoft are două astfel de servicii pe bază de abonament pentru cei care dețin console Xbox. Utilizatorii lor primesc reduceri la anumite jocuri video, altele fiind chiar gratuite.

Alcool și bunuri de folosință îndelungată

Tot în România, eMAG va introduce două noi categorii în acest an: bunuri de folosință îndelungată și băuturi alcoolice.

Bunurile de consum includ detergenți, mâncare pentru animalele de companie, scutece etc. Noul serviciu va fi disponibil din luna februarie.

Băuturile alcoolice își vor face apariția pe platforma online din luna martie. Vor putea fi comandate de la whisky, gin și vodcă până la vinuri.

Concomitent, platforma de comerț cu haine Fashion Days, deținută tot de eMAG, urmează să deschidă o serie de showroom-uri offline.

Extindere în cinci noi țări

Pe lângă România, eMAG este în acest moment prezent în Bulgaria, Ungaria și Polonia.

În Ungaria, filiala locală a eMAG a cumpărat recent Extreme Digital, principalul său competitor.

Prin intermediul acestuia, eMAG se va extinde acum și în Austria, Cehia, Slovacia, Croația și Slovenia.

Războiul mâncării

De asemenea, eMAG deține acum și platforma EuCeMananc, specializată în livrare de mâncare. Prin intermediul acesteia utilizatorii pot comanda mâncare gătită de la diferite restaurante.

Prin aceasta, eMAG concurează acum direct cu giganți internaționali, precum Uber Eats, Takeaway, Food Panda și Glovo.

În acest moment, platforma EuCeMananc este numărul unu la livrări în vestul țării, respectiv Timișoara, Arad și Cluj. Aceasta mai este disponibilă și în Brăila, Iași și București.

Tot legat de mâncare, Stanciu a mai spus că este interesat pentru o extindere în domeniul retail-ului alimentar în următorii ani.

Nu ar fi singurul retailer online care face acest pas: Amazon a preluat în 2017 retailerul american Whole Foods.

10 milioane de clienți, dintre care 5,5 milioane în România

Șeful companiei a mai dat și câteva date despre ce înseamnă eMAG în acest moment și cum arată în acest moment peisajul în care concurează.

  • eMAG are 10 milioane de clienți în toată regiunea, respectiv România, Ungaria, Bulgaria și Polonia.
  • În România sunt 5,5 milioane, din care activi, adică cei care au cumpărat cel putin o dată în ultimele 12 luni, sunt un număr de 3,5 milioane. Dintre aceștia aceștia 1,2 milioane au cardul salvat în contul eMAG.
  • În acest moment, pe platforma online se găsesc 7 milioane de produse. Un retailer clasic are 60.000 de produse în magazin. Marii retaileri din Occident au însă 70 de milioane produse pe site-urile lor.
  • Anual, românii cumpără mâncare în valoare de 60 de miliarde de lei. Retail-ul non-alimentar, care conține absolut tot restul cumpărăturilor, este estimat la 140 de miliarde de lei. Din acesta, vânzările online sunt 20 de miliarde.
  • eMAG a trecut anul trecut de 5 miliarde de lei la vânzări. Suma include și operațiunile din celelalte trei țări în care compania este prezentă.

Pegas are succes pe Amazon, Heinner în România

Pe lângă pachetul de aproape 20% din eMAG, Iulian Stanciu mai deține distribuitorul de electronice NOD și lanțul de electronice Flanco.

Network One Distribution (NOD) este proprietarul o serie de mărci proprii, unele dintre acestea fiind comercializate chiar și peste hotare.

Iulian Stanciu a spus că bicicletele Pegas au succes chiar și peste hotare, fiind vândute în Vestul Europei prin intermediul Amazon. În România, cel mai mare succes dintre mărcile proprii îl au electrocasnicele Heinner.

Prioritatea României ar trebui să fie infrastructura

Întrebat care ar fi prima măsură pe care ar lua-o dacă ar fi premier, omul de afaceri a spus că ar trebui ca statul să se axeze pe investițiile în infrastructura de transport și cea digitală a statului.

De asemenea, ar trebui redusă evaziunea fiscală și să ajute companiile să se finațeze și să se extindă peste hotare. Aceste ajutoare nu ar trebui să fie neapărat cu bani, ci cu reglementări clare.

Stanciu a mai spus că România ar trebui să investească masiv în Educație.

 
 

Urmărește-ne pe Google News