Decizia de a nu mai intra publicitate a fost anunțată în această dimineață după ce departamentul de publicitate a înștiințat conducerea că „nu au fost aprobate tarifele și condițiile comerciale de vânzare a spațiului publicitar pentru perioada 1 martie 2023 – 29 februarie 2024”.
Comitetul Director a trimis propunerile spre aprobarea Președintelui-Director General al SRTv, Dan Turturică, pe data de 9 februarie. Ele nu au fost semnate. „Președintele n-a fost de acord să facă jocul agențiilor de publicitate care s-au obișnuit să dea reclame pe prețuri mult mai mici pe TVR, decât pe alte stații”, a spus o sursă din televiziunea publică.
Sursele ziarului au mai precizat și că „TVR a dublat costul pe punctul de audiență, iar agențiile cu care colaborau n-au fost de acord și au anulat toate comenzile”.
Mai mult, „Turturică n-a fost de acord ca postul să cedeze la negocieri și a transmis că nu este de acord cu prețurile propuse de agenții”.
În perioada următoare va urma o nouă rundă de negocieri, dar până atunci toate contractele cu TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Internațional, TVR Info, TVR Cultural au fost anulate.
Până la publicarea articolului, pe TVR 1 a intrat o reclamă la Altex, una la revista Historia, dar și câteva minute de teleshopping la saltele și ochelari.
Libertatea a cerut un punct de vedere Televiziunii Române pe marginea subiectului, iar departamentul de comunicare a răspuns:
Libertatea: – Din informațiile pe care le deținem astăzi pe niciun canal al Televiziunii Române nu vor exista pauze de publicitate. Ne puteți comunica de ce s-a ajuns la această situație?
TVR: – Astăzi, sunt programate spre difuzare clipuri publicitare pe canalele TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Cultural și TVR INFO.
– Potrivit informațiilor noastre contractele de publicitate n-au fost semnate. Care sunt persoanele care trebuiau să negocieze, respectiv să semneze aceste contracte, și în ce măsură Președintele-Director General este implicat în acest proces comercial?
– În ceea ce privește contractele de publicitate, unele au fost semnate, în timp ce altele se află în procedura de negociere. În acest moment, reprezentanții SRTv și cei ai agențiilor de publicitate negociază tarifele și conditiile de achiziționare a spațiului publicitar pentru perioada martie – decembrie 2023.
Subliniem faptul că toate contractele pentru spațiile publicitare acoperite în primele două luni din 2023 au fost încheiate anterior, respectiv în anul 2022, iar pentru anul in curs, contractele se negociază începând cu luna februarie.
Publicitate de 4 milioane de euro în 2021
Noua Lege a audiovizualului, care a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis în luna iulie a anului trecut permitea ca TVR să poată întrerupe emisiunile cu reclamele. Conform paginademedia.ro, în urmă cu 20 de ani, când a fost restricţionată publicitatea pe TVR, încasările de publicitate se duceau, anual, la 10-15 milioane de euro. În schimb, în 2021 Televiziunea Română atrăgea din publicitate în jur de patru milioane de euro.
Foto: paginademedia.ro