Cel mai des întâlnite situații sunt cele în care automatele de colectare (RVM-urile) fie nu recunosc ambalajele conforme, fie capacitatea lor de colectare a fost deja atinsă.

Dacă această din urmă situație poate fi remediată relativ ușor, prin punerea la punct a logisticii legate de colectarea ambalajelor de către administratorul SGR (inclusiv prin degrevarea comercianților de obligația de a stoca ambalajele prea mult timp), nu la fel de simplă este „colaborarea” cu RVM-urile.

Funcționarea automatelor de colectare este condiționată, pe de o parte, de setările acestora și, pe de altă parte, de asigurarea că spațiile lor de depozitare a ambalajelor colectate nu sunt pline.

În ceea ce privește parametrii de funcționare ai acestor aparate, aceștia sunt stabiliți ținând cont de dimensiunile ambalajelor, de materialele din care sunt făcute și de prezența marcajului SGR.

Prin urmare, un ambalaj deformat nu va fi, cel mai probabil, recunoscut de către RVM și, prin urmare, nu va fi acceptat. 

Aceeași situație va fi întâlnită în cazul în care ambalajul nu a fost golit. Aparatul va constata că greutatea acestuia nu corespunde cu cea presetată și nu va colecta respectivul ambalaj.

De asemenea, pot apărea și situații inedite, în care RMV-ul refuză primirea unui recipient conform, sub motiv că acesta nu ar fi înregistrat în sistem. Ambalajul poate fi însă acceptat fără probleme la un alt automat de colectare.

Potrivit avocatnet.ro, astfel de situații se pot întâlni fie din cauza unor înregistrări eronate făcute de producători, fie din pricina neactualizării bazelor de date folosite de RVM-uri în diferențierea pe care o fac între ambalajele SGR și cele care nu fac parte din acest sistem.

Dacă ambalajul predat îndeplinește toate condițiile de încadrare în SGR și totuși a fost refuzat, contactați comerciantul pentru a clarifica situația,

Motivele legale în baza cărora returnarea unui ambalaj poate fi refuzată sunt definite în HG 1074/2021.

FOTO: Hepta

 
 

Urmărește-ne pe Google News