În urma accidentului feroviar, care a avut loc luni dimineață, patru persoane au fost transportate la spital. În total, 12 pasageri aflați în trenul care circula pe ruta Arad-București Nord au avut nevoie de îngrijiri medicale. Totodată, trei vagoane ale marfarului, încărcate cu mașini, s-au răsturnat, mai multe vehicule fiind avariate.
„Din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, mecanicul a depăşit controlat (…) semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total”, a declarat Preoteasa.
El a precizat că mecanicul trenului de călători nu a lăsat să funcţioneze sistemul de siguranţă, fapt care arată că nu dormea în momentul producerii accidentului.
„Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializarea (faptul că mecanicul ar fi fost distras de reţelele de socializare – n.r.), pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a adăugat directorul CFR Călători.
„Pasagerii, răniți din cauza frânării bruște”
Oficialul a mai spus că persoanele care au fost rănite nu au suferit leziuni din cauza impactului dintre cele două garnituri feroviare, ci din cauza frânării foarte puternice.
„Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc, lumea dormea, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi două persoane s-au lovit de nişte bare. La ora actuală, am înţeles că nu mai e nimeni în spital”, a explicat Preoteasa.
Accidentul s-a produs între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Compania CFR a a anunțat inițial că mecanicul trenului de pasageri a frânat brusc pentru a evita impactul cu ultimul vagon al marfarului. După aproape zece ore, compania a recunoscut că trenul de pasager a lovit marfarul. În urma impactului, trei vagoane ale acestuia au deraiat. A ieșit la iveală și că mecanicul trenului a depăşit indicatorul „Oprire”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro