Încercări eșuate ale autorităților din Bacău în încercarea de a recupera epava avionului IAR 99 Șoim prăbușit, luni, într-un lac din comuna Nicolae Bălcescu. Și asta din cauza greutății foarte mari a aeronavei, a distanței de aproximativ 200 de metri de mal și a faptului că aceasta s-a înfipt în mâlul iazului în urma prăbușirii, ținând cont că adâncimea apei nu depășește 1,5 metri.

Pe parcursul zilei de marți, autoritățile au încercat să ridice avionul de pe fundul lacului cu ajutorul pernelor pneumatice sub presiune ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență folosite la scoaterea victimelor accidentelor rutiere de sub TIR-uri sau utilaje grele. De asemenea, s-a folosit și o macara a unei societăți din Bacău care repară aeronave.

”Încercările de până acum au fost fără sorți de izbândă întrucât utilajele noastre nu sunt concepute pentru așa ceva. Se mai luase în calcul varianta folosirii unui elicopter, însă este foarte periculos pentru că nu se știe cât de adânc este înfiptă aeronava, ceea ce ar putea face ca aparatul de zbor să intre în tangaj”, a declarat, marți, pentru Libertatea purtătorul de cuvânt al ISU Bacău, Andrei Grecu.

Autoritățile vor continua încercările de recuperare a aeronavei prăbușite, urmând a se apela inclusiv la un utilaj greu al unei unități de geniu a Armatei. Rămășițele avionului sunt necesare în astfel de cazuri pentru derularea anchetei care să lămurească circumstanțele prăbușirii.

Ministrul Apărării Naționale, Mihai Fifor, a declarat că niciunul dintre avioanele IAR 99 Șoim nu mai decolează după accidentul din Bacău în care doi piloți s-au catapultat. Decizia a fost luată până când vor fi stabilite cauzele care au dus la producerea incidentului aviatic.

Citește și: Documentul oficial care confirmă informațiile publicate de Libertatea: Cocaină cu paracetamol la peste 200 de euro gramul, vândute clienţilor din dosarul „Stupefiante pentru VIP-uri”

Urmărește-ne pe Google News