Republica Moldova a început anul școlar cu toate școlile deschise și a încheiat primul semestru, pe 25 octombrie, cu doar 19 școli în carantină, dintr-un număr de 1.240. Adică sub 2%.
Prin comparație, în această săptămână, în România, numărul școlilor în care se predă online și în sistemul hibrid este mai mare decât al celor în care se învață față în față.
Pandemia de coronavirus a afectat din plin și educația din Republica Moldova. Nici aici nu au fost calculatoare suficiente și nici profesori pregătiți să predea online. Așa că, la început, o parte dintre dascăli au fost trimiși la poarta elevilor cu lecții sau chiar să le trimită temele prin poștă.
Peste vară însă, autoritățile moldovene au reușit să trimită la cursuri Google peste 83% dintre profesori, printr-un parteneriat al Ministerului Educației. Iar ca să-i atragă pe tineri să se facă profesori, statul de peste Prut le oferă subvenții de mii de euro. În plus, le achită jumătate din valoarea unei case, timp de 25 de ani, dacă rămân în sistem.
Ministrul educației din Republica Moldova, Igor Șarov, a povestit pentru Școala 9 ce demersuri au făcut în pandemie și ce lecții au învățat pe parcurs. Spre deosebire de noi, au în fiecare zi oglinda îmbolnăvirilor din rândul profesorilor și elevilor și caută să țină cât mai mult școlile deschise, ca toți copiii, indiferent de situația de acasă, să poată învăța.
A dezvăluit și că are un consilier foarte bun care îl ajută în reformă: pe Daniel Funeriu, fostul ministru al educației de la noi. “Spiritul foarte, foarte pragmatic al domnului Funeriu mie nu poate să-mi dăuneze, discutăm zilnic despre subiectele din educație și îl respect enorm”, spune Igor Șarov.
Citește în continuare interviul cu Șarov pe Școala 9 BRD, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.