Dacă nu ai nici o idee care ar putea fi cauza, este indicat să nu te panichezi și nici să te enervezi și să încerci să găsești o soluție.
În acest articol îți vom dezvălui care sunt cel mai des întâlnite cauze pentru care motorul mașinii nu pornește și ce trebuie să faci în fiecare dintre aceste situații.
Cuprins:
De ce nu pornește mașina? Principalele cauze și soluții
Bateria s-a descărcat
Este principala cauză pentru care mașina nu pornește. Poți rezolva pe loc această problemă dacă vei găsi un vecin sau un prieten disponibil să vină să-ți dea curent folosind cabluri.
Dacă bateria necesită înlocuire, va trebui să suni la o firmă specializată care să vină cu bateria nouă și să ți-o monteze.
Va trebui, însă, să identifici cauza descărcării acumulatorului pentru ca această situație să nu se repete. De asemenea, este recomandat să verifici bornele bateriei, iar dacă aceste prezintă urme de coroziune va trebui curățate și legate strâns de acumulator.
Atenție! Nu uita nici un consumator pornit după ce ai oprit mașina (faruri, sistemul audio, lumina interioară, etc.).
Dacă pe timpul iernii nu circuli cu mașina, ar fi bine să iei bateria în casă pentru a evita descărcarea ei și, eventual, să o pui la un redresor dacă este necesar.
Probleme cu electromotorul
Rolul electromotorului este să pună în mișcare piesele componente ale motorului. Dacă acesta este defect, motorul nu se va învârti suficient de repede pentru a porni.
Primul semn că demarorul s-a defectat (cazul mașinilor mai vechi) este un sfârâit metalic ce răzbate de sub capotă. Asta se traduce prin faptul că el cuplează, dar învârte în gol, motiv pentru care motorul nu învârte.
În aceste condiții, trebuie recondiționat la o firmă specializată, variantă care este mai ieftină decât înlocuirea cu un electromotor nou.
Probleme cu alternatorul
Dacă apar probleme la nivelul alternatorului și acesta nu va funcționa la capacitate maximă, bateria mașinii tale nu se va mai încărca și, implicit, nu va porni motorul.
Defecțiunea va fi semnalată de un martor de bord, care se va aprinde când motorul este pornit. Există și alte simptome pentru un alternator defect, și anume: lumina farurilor pâlpâie, bateria se descarcă repede după oprirea mașinii și poate apărea chiar un miros de ars.
Alternatorul poate fi recondiționat, iar prețul unei asemenea operațiuni este mult mai mic decât în cazul înlocuirii cu un alternator nou.
Probleme cu contactul
În situația în care bateria funcționează corect, dar mașina ta pornește cu dificultate după câteva încercări, de vină ar putea fi contactul.
Ai putea să restrângi cauza acestei probleme prin aprinderea farurilor. Dacă acestea luminează la intensitate maximă, dar motorul nu pornește, cu siguranță ai probleme cu contactul.
Una dintre cauze ar putea fi o cheie strâmbă sau veche. În același timp, prea multe chei agățate de inelul cheii de contact sau un breloc mai greu ar putea deteriora în timp componentele sensibile din cilindrul de contact.
Acesta nu a fost creat pentru a putea susține o greutate mare. Dacă la cheia de contact existeă un breloc, vibrațiile date de fiecare groapă sau denivelare ori înclinările brelocului în viraje vor strica încet, dar sigur componentele cilindrului de contact.
- Află și de ce masina vibeaza in mers si ce poti face cand se intampla asta
Probleme cu bujiile
Dacă bateria mașinii tale este nouă, iar demarorul funcționează corespunzător, aruncă o privire asupra bujiilor.
În cazul în care acestea sunt înnegrite și prezintă urme de arsuri, înseamnă că motorul primește mai mult carburant decât este necesar și, drept urmare, nu va funcționa la parametri optimi.
De asemenea, bujii fierbinți sunt echivalente cu un motor supraîncălzit. În ambele situații va trebui să schimbi bujiile.
Rezervorul este gol
Deși pare neverosimil, un rezervor gol este una dintre situațiile neplăcute care se întâmplă mai des decât ți-ai putea imagina.
Așadar, atunci când circuli prea mult ignorând martorul de bord care te anunță că ești pe „rezervă”, poți ajunge foarte ușor în această situație foarte neplăcută.
Soluția? Dacă deții o mașină pe benzină trebuie doar să alimentezi, însă dacă ai una pe motorină, procedura este mai complicată și, în consecință, va trebui să mergi într-un service.
Însă, există și posibilitatea ca rezervorul mașinii tale să fie fisurat și să piardă combustibil. De aceea, este recomandat să verifici din când în când în ce stare se află.
Alte cauze pentru care motorul nu pornește
Una dintre cele mai grave probleme pentru care motorul unei mașini nu pornește este aceea a realimentării cu combustibilul greșit.
De asemene, din grabă ori din neatenție poți să alimentezi cu un tip de carburant greșit (benzină în loc de motorină sau invers). Această situație este întâlnită atunci când treci de pe o mașină pe benzină pe una diesel sau viceversa.
- Care sunt cele mai des întâlnite probleme la motorul masinii
Iată și alte cauze pentru care motorul unei mașini nu pornește:
- Pompa de combustibil se defectează;
- Conducta de combustibil se fisurează (sau îngheață pe timp de iarnă);
- Filtrul de combustibil se înfundă;
- Volanul rămâne înțepenit în poziția „blocat” după ce ai scos ultima oară cheia din contact;
- Cureaua de distribuție se rupe, situație în care daunele provocate la nivelul compartimentului motor sunt uriașe și extrem de costisitoare (unele mașini au distribuție pe lanț);
- Levierul cutiei de viteze al unei mașini cu transmisie automată nu este în poziția „P” – Parking.
Descoperă și ce înseamnă literele P, R, N, D de pe cutia de viteze automata
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro