„Pentru că toți oamenii care suferă grav din cauza Covid, suferă dincolo de niște ziduri. Sunt închiși în spitale, rudele nu au acces, nu pot fi vizitați. Suferința lor nu e una palpabilă. Și ce nu e vizibil, nu e credibil. Sau e ușor de negat. Sau ușor de minimizat. Ajungem astfel ca oamenii să ridice din umeri când citesc „455 morți”, deși, dacă ar fi să vadă doar 4-5 morti mulți dintre noi ar albi peste noapte”, explică Alexandrescu de ce a apelat la acest tip de mesaj.
Publicitarul, care lucrează pentru compania Headvertising, consideră că important pentru o astfel de campanie de conțientizare este „ca suferința asta îngrozitoare să nu mai rămână invizibilă, ci să devină foarte vizibilă”.
Fundamental, toți facem ceea ce facem ca să nu suferim. Noi ne vaccinăm ca să nu suferim, ei nu se vaccinează tot ca să nu sufere. Doar că suferința de care le e lor frica este una ipotetică, iar cea cauzată de Covid este una foarte reală, deseori mortală și disponibilă în cantități industriale. Dar invizibilă.
Șerban Alexandrescu, Headverstising:
Pandemia de coronavirus și vremurile în care trăim au permis ca suferința celor infectați să nu se desfășoare sub privirea tuturor, este de părere Alexandrescu, care face o paralelă cu pandemiile trecutului. „Dacă era ciumă și eram în Evul Mediu, oamenii ăștia ar fi căzut pe stradă și ar fi murit în văzul tuturor”, spune publicitarul.
„De 2 milioane de ani încoace, oamenii cred foarte greu ceea ce nu văd”, mai spune Alexandrescu pentru Pagina de Media.
El spune că nu este pregătită o campanie dincolo de acest mesaj afișat în centrul Capitalei, pentru că o campanie necesită mai mult de un mesaj și ea trebuie să fie unita „unită” în care să fie în prim plan „mărturiile reale ale oamenilor adevărați, bolnavi sau vindecați, rude rămase în viață sau oameni care încă sufera și și-au schimbat părerea despre boală”.
„Antivaxxerii au tot rotit, cu niște variații, doar câteva mesaje – care însă au avut priză bună; nici noi nu trebuie să avem sute de mesaje, dar ar trebui să aibă și ele o priză bună”, precizează Șerban Alexandrescu.
Interviul integral, pe Pagina de Media
Bannerul, parte dintr-o campanie provaccinare a autorităților
Alina Moisoi, responsabil de comunicare al Comitetului Național de Vaccinare, a explicat, duminică pentru Libertatea, că este un parteneriat între CNCAV și un publicitar, în cadrul unui campanii de „conștientizare și responsabilizare”.
„Oficializarea acestei acțiuni va fi făcută săptămâna viitoare. E un prim pas în cadrul unei campanii. Ideea principală este că imunizarea ne poate ajuta să învingem pandemia. Adică, dacă tot avem soluția vaccinării, hai s-o folosim, acesta este mesajul strategiei. Agenția de publicitate cu care colaborăm lucrează pro-bono”, a completat Alina Moisoi, care este și șeful serviciului de informații publice al IGSU.
Foto: România TV
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro