Astfel, bunurile imobiliare vor deveni mult mai greu de falsificat datorită modificărilor asupra legii 36/1995 ce ar urma să intre în vigoare în viitorul apropiat. Când va apărea noul regulament, notarii vor fi obligați să verifice procurile de vânzare și actele de proprietate între birourile notariale. Aceştia vor putea solicita atât extrasele de carte funciară, pentru autentificare sau informare, cât și certificatele fiscale, care, în prezent, sunt în sarcina vânzătorilor.
Este bine de ştiut faptul că, la semnarea sa, actul autentic va rămâne la notar, iar părțile vor primi doar duplicate și copii legalizate, totul în funcţie de solicitările acestora. Duplicatul va conține numai numele părților, nu și semnăturile, iar în ziua autentificării actului, duplicatele emise vor trebui semnate de către același notar care s-a ocupat de actul original, unic. Conform dezvoltatorimobiliar.ro, dacă acesta se modifică de către una dintre părți sau este anulat, este de la sine înţeles că schimbările se vor trece în toate exemplarele din arhiva notarială, atât în original, cât și în duplicate. În condiţiile în care se doresc copii legalizate ale actului autentic, acestea vor putea fi realizate doar după duplicatul de pe original, existent în arhiva notarială.
Eliberarea unui duplicat după data la care a fost autentificat actul unic se poate face de notarii ce au acces la arhiva unde se află originalul. Un amănunt foarte important este dat de faptul că absolut toate contractele și actele încheiate anterior intrării în vigoare a modificărilor asupra legii 36/1995 vor rămâne valabile, fiind supuse legii valabile la data semnării lor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro