Trebuia finalizată acum doi ani
Autostrada Bucureşti – Ploieşti este formată din două tronsoane: Bucureşti – Moara Vlăsiei (19,5 km) şi Moara Vlăsiei – Ploieşti (42,5 km). Panglica trebuia tăiată, în cazul primului tronson, în decembrie 2010, iar în cazul celui de-al doilea, în iulie 2010. De doi ani însă, în loc să mergem pe autostradă spre munte, primim doar promisiuni şi termene fanteziste.
Cârpeală tipic românească
Proiectul prevedea ca autostrada să intre în Bucureşti, traversând centura, pe acest pod! Aşa cum ne-au obişnuit autorităţile, construcţiile în România se termină pe unde-apucă. Statul nu a fost în stare să exproprieze terenurile necesare construcţiei, făcând o cârpeală. A lăsat podul ciuntit, iar accesul pe autostradă va fi improvizat: un sens giratoriu şi o bretea care ocoleşte podul în care s-au băgat bani de pomană.
Mai este încă mult de lucru la pod
La Moara Vlăsiei, construcţia unui pod care trebuie să treacă peste autostradă este departe de a fi finalizată. Dacă acest pod nu va fi gata până la inaugurarea autostrăzii, circulaţia pe drumul care traversează Bucureşti – Ploieşti va fi, practic, întreruptă. Această imagine a fost surprinsă ieri şi trădează stadiul întârziat al lucrărilor. Dacă vor reuşi să termine acest pod până la jumătatea lunii mai, când a promis premierul că se va finaliza autostrada, muncitorii vor fi invidiaţi chiar şi de… japonezi.
Au turnat doar o «coajă» de asfalt
Pe tronsonul Moara Vlăsiei – Bucureşti, muncitorii n-au apucat încă să toarne şi straturile finale de asfalt. Deşi autostrada a prins un puternic contur, drumul în sine nu ar suporta un trafic intens, specific. Practic, în acest moment, este turnată doar o “coajă” de asfalt. În mod normal, cu mai puţin de o lună înainte de inaugurare, constructorul ar fi trebuit să facă doar finisajele şoselei! În realitate, autostrada trebuie… asfaltată! Acesta nu este tocmai un proces de scurtă durată.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro