La câteva săptămâni după declanşarea războiului, Decathlon a anunţat că se retrage de pe piața rusă, la fel ca multe alte grupuri occidentale.

În luna octombrie a acestui an, şi-a vândut cele 60 de puncte de vânzare locale din Rusia către Desport, potrivit documentelor consultate de Disclose, o mişcare care a fost prezentată ca marcând sfârşitul prezenţei sale în Rusia.

„Doar că nu a fost aşa”, potrivit raportului Disclose.

În ultimele săptămâni, „foarte discret”, Decathlon a continuat să aprovizioneze Desport cu produse purtând mărcile sale emblematice Quechua, Wedze şi Kalenji, potrivit Disclose.

Decathlon a pus în aplicare „un sistem vast pentru a-şi ascunde exporturile ca parte a unui acord de furnizare cu Desport”, despre care a spus că a fost în valoare de cel puţin 12 milioane de dolari, folosind o firmă fantomă din Dubai şi o filială cu sediul în Singapore, potrivit informațiilor Disclose.

Operaţiunea, relatează Disclose, a dus Decathlon „până la limitele legalităţii”.

„Am aflat în vara anului 2023 că Decathlon dorea să continue să îşi vândă produsele în Rusia. Am înţeles imediat că era un proiect secret”, a declarat un fost angajat al Decathlon pentru Disclose.

Pentru a satisface cererea din Rusia, Decathlon a deturnat o parte din producţia sa destinată iniţial pieţelor din UE şi a sporit producţia la unităţile de producţie din Asia, potrivit raportului Disclose.

Întrebat de AFP cum comentează aceste informații, Decathlon a declarat că „nu operează niciun magazin în Federaţia Rusă, nu angajează niciun angajat şi nu deţine nicio participaţie în companii active în această ţară”.

Ulterior însă, a recunoscut că a furnizat hainele, afirmând că una dintre priorităţile sale în timpul ieşirii din Rusia a fost să asigure angajarea în continuare a personalului său.

Urmărește-ne pe Google News