Programul “Stimularea mobilității și descongestionarea traficului din Municipiul București” a intrat în discuție în anul 2018. Gabriela Firea a anunțat atunci că vrea să deconteze combustibilul celor care folosesc mașina în comun cu alții. Sumele decontate puteau să ajungă și până la 500 de lei anunța Gabriela Firea, primarul Capitalei.
Proiectul a ajuns pe 22 noiembrie în Consiliul General al Municipiului Bucureşti și a fost aprobat. Au fost 28 de voturi “pentru”, o abținere și 19 voturi “împotrivă”. USR și PNL au votat împotrivă, PMP a votat “pentru”, în timp ce doi consilieri PSD, printre care și Orlando Culea, s-au abținut.
La mai bine de doi ani, actul a fost anulat în primă instanță de Tribunalul București, după sesizările depuse de Centrul de Resurse pentru participare publică și ActiveWatch.
“În mod eronat, așa cum ne confirmă decizia instanței, Primăria Municipiului București a considerat că acest proiect nu este un act normativ, ci un act individual, deși era evident că hotărârea privea întreg orașul (chiar zona București – Ilfov). Contestarea acestei hotărâri de Consiliu General este, de fapt, un semnal de alarmă cu privire la modul tipic în care actuala conducere a instituției alege să ia majoritatea deciziilor care vizează viața bucureștenilor”, se arată în comunicatul remis de organizația ActiveWatch, ziarului Libertatea.
Reprezentanții organizației critică dur faptul că Primăria Capitalei nu a supus proiectul dezbaterii publice.
“În aceste condiții, toată această procedură nu reprezintă decât o formă fără fond, un mecanism pur birocratic, al cărui unic scop este de a zădărnici orice încercare/efort al vreunui cetățean de a ajunge să ia cuvântul la o ședință a Consiliului General a Municipiului București”, se mai arată în comunicat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro