Parchetul de pe lângă Tribunalul București a finalizat ancheta în cazul elevului de la Colegiul Național Ion Creangă București, care în luna aprilie a înjunghiat-o pe profesoara de japoneză în timpul orei de curs. Adolescentul este acuzat de tentativă la omor, port de obiecte periculoase și tulburarea liniștii și ordinii publice. 

Dosarul a fost înregistrat la Tribunalul București și se află în cameră preliminară, nefiind stabilit încă un prim termen. Pe 20 iulie, instanța s-a pronunța asupra măsurii preventive și a dispus menținerea elevului în arest la domiciliu.

Ancheta procurorilor s-a finalizat rapid. Incidentul s-a petrecut pe 5 aprilie, în jurul orei 12.30, în timp ce profesoara împărțea foile cu teste către elevi.

În momentul în care a ajuns la banca elevului de 16 ani, acesta s-a ridica și din spate a lovit-o cu un cuțit în gât, provocându-i o plagă înjunghiată în regiunea cervicală anterioară. 

Și-a întrebat colegii înainte de oră dacă să o omoare pe profesoară

Potrivit procurorilor, adolescentul a premeditat fapta, interesându-se înainte de atac ce pedeapsă ar primi dacă ar înjunghia o persoană.

„A făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acționeze și s-a înarmat cu un cuțit. Din modul în care a acționat, lovind victima cu o armă cu potențial letal într-o zonă vitală, rezultă că inculpatul a acceptat că acțiunile sale pot duce la decesul victimei, care nu s-a produs din hazard”, au reținut procurorii în rechizitoriu. 

După atac, profesoara și-a menținut calmul, le-a cerut elevilor să stea liniștiți în bănci. Elevul care a lovit-o cu cuțitul a rămas în bancă, de parcă nimic nu s-a întâmplat. Ulterior, au fost alertate autoritățile. Profesoara a fost transportată la spital, iar atacatorul a fost reținut de polițiști.

Întrebat de anchetatori care a fost motivul pentru care a atacat-o pe profesoară, elevul le-a răspuns: „așa am simțit că trebuie să fac”.

În timpul cercetărilor, polițiștii au descoperit că înainte de începerea orei de japoneză, elevii clasei a X-a G au discutat pe grupul de WhatsApp, dacă ar fi oportun să chiulească de la oră. La un moment dat, cel care a atacat-o pe profesoară a scris: „Ar merită să o omor?”. ”Băi, cum adică, mă?”, i-a replicat un coleg. Elevul nu a mai răspuns. Când profesoara s-a apropiat de banca lui, a scos cuțitul și a lovit-o rapid, sub privirile șocate ale colegilor.

Potrivit profesorilor, adolescentul era un elev „cuminte, care stătea și citea în pauze”. Nu era considerat un elev-problemă, ci din contră, unul silitor, cu rezultate școlare foarte bune. El se transferase la Colegiul Ion Creangă, în clasa a X-a deoarece era pasionat de limba japoneză.

Foto: observatornews.ro

 
 

Urmărește-ne pe Google News