În urma unor studii realizate pe un eşantion de 2,000 de angajaţi cu vârsta cuprinsă între 16 şi 55 ani din Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Suedia, Africa de Sud şi Rusia s-a concluzionat că suntem mai receptivi la mesaje colorate.

Astfel, dacă vrei ca persoana cu care comunici să răspundă pozitiv, încearcă să-ţi scrii sugestiile, plângerile sau pur şi simplu, informaţia, folosind culoarea verde. În urma studiului, 53% dintre repondenţi au manifestat un caord puternic cu informaţiile, dacă acestea erau pe un fond verde, iar 36% au răspuns pozitiv la chestionarele au fost publicate în negru.

De asemenea, cercetarea a relevat o corelaţie între opiniile extreme şi culoarea roşu. Răspunsurile extreme au fost aproximativ de 3 ori mai multe când au fost folosite chestionare roşii (29%), generând răspunsuri de puternic acord sau dezacord decât în cazul chestionarelor alb-negru(10%). Indiferenţa -a fost corelată cu chestionare albastre sau negre.

Astfel, compania HP cuantifica puterea culorilor prin efectele lor: se pare că oamenii sunt cu 75% mai tentaţi să citească un mesaj colorat, utilizarea culorilor crescând cu 65% gradul de reţinere al acestuia.

Acest aspect nu se aplică doar la emailuri, comunicate sau documente, ci şi în cazul siglelor site-urilor, a fundalului paginilor web şi a ambalajelor produselor.

 
 

Urmărește-ne pe Google News