„A fost un tren de călători în spatele unui tren de marfă și aici este prima eroare, un tren de călători nu merge niciodată în spatele unui tren de marfă, dar asta este o altă problemă, și un mecanic care spune că a văzut semnalul roșu și a mers puțin mai încet sperând să i se facă verde în continuare”, a declarat Preoteasa, potrivit sursei citate.

Mecanicul nu a oprit la timp, deși existau „toate premisele pentru ca trenul să oprească” în siguranță și a mers mai departe „pe răspunderea lui”, „mergând încet, crezând că se face verde”, a completat directorul CFR.

„Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor”, a continuat șeful CFR Călători.

„Nu am mai avut așa ceva”

Mecanicul de tren este unul cu experiență, potrivit directorului CFR Călători: are 40 de ani, iar de cinci ani conduce trenuri cu pasageri.

„Este o eroare tehnică umană, asta este la ora asta, nu are legătură nici cu starea tehnică a căii care este perfectă, căci sistemele de siguranță erau în vigoare, nici cu semnalizarea. A fost o problemă pur și simplu de interpretare umană, nu am mai avut așa ceva, este de interpretare personală a mecanicului”, a adăugat acesta.

În urma accidentului feroviar, care a avut loc luni dimineață, patru persoane au fost transportate la spital. În total, 12 pasageri aflați în trenul care circula pe ruta Arad-București Nord au avut nevoie de îngrijiri medicale. Totodată, trei vagoane ale marfarului, încărcate cu mașini, s-au răsturnat, mai multe vehicule fiind avariate.

Dacă mecanicul va fi găsit vinovat, el riscă să plătească toate aceste pagube. „Toate acele mașini vor fi trecute în contul lui”, a mai spus directorul CFR Călători.

Urmărește-ne pe Google News