În timp ce directorul aeroportului, David Ciceo, susţine în continuare, că pista era în condiţii optime pentru aterizare, Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA – a precizat ieri într-un comunicat că piloţii ştiau că aterizează pe o pistă cu zăpadă umedă şi coeficient de frânare mediu.
“La ora 7.52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pe pistă era zăpadă umedă de 3 mm şi că avea un coeficient de frânare mediu. La ora 8.00 aeronava Blue Air a aterizat”, au declarat reprezentanţii administraţiei într-un comunicat, adăugând că ROMATSA nu are nici un fel de atribuţii privind curăţarea pistei şi nici stabilirea stării acesteia.
În plus, procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Cluj au deschis un dosar în cazul incidentului de pe pista aeroportului clujean, iar ancheta în cazul aterizării ratate a dezvăluit că există defecţiuni la luminile de pe aeroport, conform unui dialog între turnul de control şi piloţi unei aeronave ce aparţine unei alte companii de zbor.
În plus, mai mulţi angajaţi ai aeroportului au fost audiaţi ieri de comisia de anchetă a Ministerului Transporturilor, în urma incidentului care a avut loc joi dimineaţă. De asemenea, angajaţi ai ROMATSA şi ai companiei Blue Air au fost audiaţi. La bordul aeronavei Blue Air se aflau 116 persoane, însă nici o persoană nu a fost rănită, iar aeronava nu a fost avariată.