pneurile intermediare cu cele pentru o pista uscata. Nici Michael Schumacher nu a fost mai norocos. Campionul mondial a efectuat un tete-a-queue in prima sicana a traseului, astfel incat s-a trezit pe locul al 15-lea, fiind obligat sa faca o cursa de recuperare. Iar o vorba din lumea Formulei 1 spune ca „la Monza, si zeii tin cu Ferrari”. S-a confirmat din plin! Strategia a tinut, masinile au functionat impecabil, prestatia pilotilor a fost incredibila, iar dubla reusita a venit firesc. Button, Alonso si Montoya au format trioul fruntas pentru mai mult de jumatate din lungimea intrecerii, iar cei doi rivali de la Ferrari au fost obligati sa traga din greu pentru a le lua locul. in turul 30, Bruni opreste la standul echipei sale, iar monopostul Minardi este cuprins de flacari din cauza unei defectiuni a supapei de la furtunul de realimentare. Nu a fost decat un incident care avea sa deschida spectacolul din final.
Button, Alonso si Montoya trec pe la boxe pentru realimentari, in timp ce Schumacher preia sefia. Germanul reuseste tururi impecabile, timpii sunt excelenti, iar avansul obtinut ii permite ca dupa efectuarea unui ultim pitstop sa iasa chiar in spatele lui Button si Alonso, dar in fata lui Montoya. Barrichello repeta figura si creste avansul la peste 20 de secunde, moment in care devine clar ca-si poate permite un „splash and dash” de cateva secunde, pentru a revenit de la standuri tot pe primul loc. Alonso abandoneaza in urma unei iesiri in decor, Button ii face fata tot mai greu lui Schumacher, iar inevitabilul se petrece in turul 43. Rubens intra la boxe pentru o oprire de numai 5,5 secunde, iese tot in postura de lider, moment in care Michael il ataca pe Jenson si-i rapeste locul secund. Tribunele explodeaza, Button pica moral. Dubla reusita de Ferrari este cel mai frumos cadou pentru zecile de mii de tifosi prezenti pe Autodromo Nazionale, veniti sa sarbatoreasca titlurile mondiale reusite de Scuderia si de Schumi cel mare.