”Declararea autostrăzilor, fie că e vorba de Ploiești-Brașov sau de Tg. Mureș-Iași, ca “obiective strategice de interes național” în CSAT are ZERO efecte juridice. Este strict o declarație retorică, o demagogie care să mai acopere neputința enormă a guvernului PSD. Nu există niciun efect legal, în prezent, al acestei declarații”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.

Drulă susține că efectele invocate ale acestei declarații nu stau în picioare. Astfel, este teza că autostrăzile ar putea fi contractate prin încredințare directă. ”Nu există vreo astfel de derogare în acest sens în legislația națională privind achizițiile publice sau în directiva europeană în domeniu”, afirmă deputatul USR.

O alte aserțiune falsă ar fi cea potrivit căreia nu ar mai fi nevoie de obținerea unui acord de mediu sau a altor autorizații, deoarece legislația nu prevede derogări pe baza unei declarații a CSAT.

”În realitate nu s-a făcut nimic din ce era necesar pentru aceste autostrăzi în 3 ani de guvernare PSD. Iar pașii necesari sunt aceiași de 3 ani. Și dacă nu se face nimic, tot aceiași rămân: contractarea unei echipe de specialiști pentru planificarea și proiectarea tehnică a autostrăzii pe baza unor studii serioase de teren (geologie/topografie/etc); contractarea unui constructor care să construiască autostrada pe baza unui proiect foarte bine făcut”, susține deputatul Uniunii.

În cazul autostrăzii Târgu Mureș-Iași, Drulă menționează că nu doar că nu s-a avansat, ci s-au făcut pași înapoi. Deputatul crede că se impune anularea procedurii de parteneriat public-privat, planificarea autostrăzii în parteneriat cu o instituție financiară internațională precum Banca Europeană de Investiții, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare sau Banca Mondială și contractarea unor consorții pentru construcție.

”Singura problemă este că Guvernul Dăncilă a distrus credibilitatea României în relații cu acești parteneri internaționali prin bătaia de joc la adresa Băncii Mondiale (care se implicase de la cel mai înalt nivel) în proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov”, a conchis Drulă.

Pe 30 iulie, CSAT a decis declararea autostrăzii Ploiești-Brașov drept obiectiv strategic de interes național

Şeful statului a afirmat, după şedinţă, că a atenționat-o pe Viorica Dăncilă că încă de la finalul anului trecut este în vigoare o lege pe care Guvernul continuă să o încalce și care prevede obligativitatea construirii Autostrăzii Moldovei.

„Avem o nouă dovadă a incapacității acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluții care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării și acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic de interes național, lucru pe care l-am propus foarte concret în ședința CSAT-ului de astăzi”, a spus preşedintele.

 
 

Urmărește-ne pe Google News