Cele mai interesante declarații

Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu:

  • ”Metroul va circula la un interval de 6 minute și de 12 minute. Există posibilitatea să se circule la 90 de secunde”
  • ”Cetățenii vor fi surprinși de Magistrala 5. La Eroilor 2 avem iluminat natural prin cupole transparente”.
  • ”M5 a costat undeva la 3,5 miliarde de lei”.
  • ”Capacitatea M5 va avea un flux de 50.000 de călători pe oră”.

Glumele și bancurile (nr. pe seama întârzierii lucrărilor cu șase ani) au avut un fundament și un adevăr. Lucrările au durat prea mult, din cauza meciurilor dintre Metrorex și constructor.

  • Este prima magistrală de metrou construită de la zero. Niciodată nu s-a pus în funcțiune 10 stații, dar durata a fost mult prea mare.

Fostul director Metrorex Gheorghe Udriște:

”Am un sentiment de nemulțumire că a durat atât de mult. Factorul politic dăunează factorilor de pe planetă.

Nenorocirea s-a produs în 2012. Doi miniștri liberalii, îmi pare rău să spun, au blocat lucrările și s-a produs tot ce s-a întâmplat.

Au greșit cel puțin doi miniștri. Ministrul liberal, Silaghi, care a transferat din fondurile pentru M5 către Compania de drumuri, iar capacul l-a pus ministrul Fenechiu, sub înaltul patronaj al premierului Ponta, care s-a exprimat că M5 e foarte scumpă.

În concluzie, a fost vorba de incompetență, combinată cu rea-voință și cu implicarea politicului acolo unde totul mergea foarte bine.

Din păcate, nu am primit invitație la inaugurare și nu voi participa. Mi-aș fi dorit. Am un sentiment amar, asta e viața”.


Magistrala M5 Drumul Taberei – Eroilor a fost anunțată ca cea mai măreață realizare a Metrorex de după Revoluție și descrisă recent de ministrul Lucian Bode ca fiind lucrarea ”cea mai spectaculoasă arhitectural și tehnologic”.

Lucrările la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei au început în 2012 și s-au oprit brusc un an mai târziu, din cauză că au fost tăiate fondurile alocate acestui proiect. 17 miniștri ai Transporturilor și 8 directori Metrorex au avut pe birou proiectul metroului din Drumul Taberei în cei opt ani de lucrări și toți au anunțat date de finalizare a lucrărilor care au fost repetat amânate.

Magistrala 5 de metrou are 7 kilometri lungime, un depou și
10 stații:  Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei,
Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont,
Academia Militară, Eroilor 2.

Urmărește-ne pe Google News