Din raportul provizoriu realizat de Autoritatea de Investigare a Accidentelor Aviatice (AAIB) reiese că David Ibbotson, în vârstă de 59 de ani, dispunea de o licență de zbor valabilă în Marea Britanie și în Statele Unite, ceea ce înseamnă că nu avea voie să transporte pasageri în Uniunea Europeană.
Ibbotson a încercat să-și ia licența de pilot comercial (CPL), dar nu și-a finalizat studiile la Cranfield Aviation Training School din Luton. Bărbatul a început cursurile în decembrie 2012, însă le-a abandonat în iulie 2014, după nu a reușit să termine pregătirea teoretică, notează Mirror.
Stuart E Smith, şeful instructorilor de la şcoala de aviaţia, a declarat, pentru BBC, că l-a contactat pe Ibbotson în 2016 pentru a-și finaliza studiile, însă pilotul nu a revenit la cursuri.
În schimb, Martin Robinson, directorul executiv al Asociaţiei piloţilor şi proprietarilor de avioane, a precizat că, în urma accidentului aviatic, este îngrijorat în privința zborurilor nelicențiate și a avioanelor înregistrate în alte țări care sunt folosite pe post de taxi aerian.
De asemenea, susține că era obligația persoanei care a organizat deplasarea să se asigure că pilotul era calificat pentru zbor.
„Este responsabilitatea persoanei care a organizat zborul să aibă un pilot calificat și potrivit la manșă și să se asigure că are suficientă experiență pentru acest tip de zbor și pentru condițiile meteorologice pe care le-a putea întâmpina.
„Sala ar fi trebuit să știe despre licența lui David Ibbotson, dar și persoana care a organizat zborul ar fi trebuit să știe acest lucru”, a declarat Robinson, pentru BBC.
Un bărbat a pilotat timp de 20 de ani avioane de pasageri, deși avea diplomă falsă
Impresarul Willie McKay ar fi cel care a aranjat zborul lui Emiliano Sala. El dă însă vina pe un alt pilot, David Henderson, care ar fi luat legătura cu Ibbotson pentru a face călătoria de la Cardiff la Nantes şi retur.
„Mi-a spus că nu poate zbura el, dar îmi recomandă pe cineva. Am avut încredere în David, nu aveam niciun motiv să nu am. Când suni pentru un taxi, nu-l întrebi pe şofer dacă are permis de conducere. Mă gândeam doar să-l duc pe băiat acasă, aşa cum voia şi eram fericit că am reuşit”, a spus McKay.
L’Equipe scrie că asociaţia britanică de investigare a accidentelor aviatice (AAIB) va da publicităţii, luni, un raport potrivit căruia avionul Piper Malibu, înregistrat în SUA, nu putea efectua zboruri comericale, pe motiv că nu îndeplinea toate condiţiile şi nici nu deţinea toate autorizaţiile agenţiilor aviatice britanice şi americane.
Epava avionului în care se aflau fotbalistul argentinian Emiliano Sala şi pilotul David Ibbotson a fost descoperită pe 3 februarie, în Canalului Mânecii. Patru zile mai târziu, autoritățile britanice au precizat că au recuperat din epava aeronavei cadavrul fotbalistului.
În schimb, trupul pilotului David Ibbotson nu a fost găsit.
Avionul în care se afla fotbastistul Emiliano Sala și pilotul a dispărut, pe 21 ianuarie, în timp ce zbura deasupra Canalului Mânecii. Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei Cardiff City la care fusese transferat.
Citește și:
VIDEO/ Tezaurul neştiut al României. Unde se află cel mai vechi ceas din ţară