„Este vorba de graduator, care este un fel de cutie de viteze. Şi mecanicul, când a accelerat în treapta a doua, s-a blocat şi a accelerat necontrolat. Când a acţionat frâna, puterea locomotivei a fost mai mare decât puterea de frânare şi nu a mai putut decât să frâneze, de la 92 a frânat până la 74. Mecanicul şi-a dat seama şi a acţionat toate protecţiile, dar viteza ajunsese atât de mare încât nu a mai funcţionat. Tot procesul a durat în jur de 40 de secunde, accelerarea şi lovirea”, a spus Traian Preoteasa, potrivit news.ro.
El a adăugat că toate vagoanele care intră pe traseu sunt verificate suplimentar.
„Industria reparatoare are o capacitate în jur de 350 de vagoane pe an. Noi aveam scadente în jur de 500. Noi avem, tot parcul, o mie de vagoane. Toate vagoanele care se introduc fac verificări suplimentare. Când se introduc în tren vagoanele au toate verificările făcute. Vagonul nu e aşa complicat ca locomotiva”, a precizat șeful CFR Călători.
Potrivit acestuia, după Revoluție, CFR Călători a avut „buget de supravieţuire, nu de dezvoltare”.
„În ultimii 30 de ani, bugetul de venituri şi cheltuieli nu prevedea fond de investiţii. În afară de faptul că legea spune că investiţiile se fac din profit, CFR Călători nu a mai făcut profit. Nu avem buget de investiţii şi facem din amortizări. Este o procedură economică un pic mai complicată”, a punctat Traian Preoteasa.
Cum s-a produs accidentul de tren din gara Galaţi
Sâmbătă seară, 25 martie, un tren de călători care se afla în staţia Galaţi în aşteptarea formării garniturii pentru ruta Galaţi-Mărăşeşti a fost lovit de locomotiva care urma să tracteze garnitura.
În urma impactului extrem de puternic, vagonul lovit a fost deformat şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. O femeie de 53 de ani, conductorul trenului lovit de locomotivă, a decedat ulterior la spital.
Polițiștii au stabilit, după ancheta preliminară, că acul vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului a reieșit că locomotiva s-a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar nu a reușit.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro