Măsura ar urma să fie pusă în aplicare de către RATB, începând cu data de 1 aprilie, potrivit metropotam.ro. Anunțul a fost făcut deja în garajele și depourile Regiei. În baza Titan, vatmanii au fost chemați la o ședință, în care s-a discutat această măsură. Măsura a fost luată deoarece nu mai sunt bani pentru combustibil și pentru întreținerea tramvaielor, troleibuzelor și a autobuzelor.
Asta înseamnă că 240 de mijloace de transport în comun vor fi scoase din circulație, lucru care îi va afecta în mod direct pe călători, pentru că în unele cazuri vor fi nevoiți să aștepte zeci de minute în stații.
Peste trei sferturi dintre mijloacele de transport în comun din București au nevoie de reparații, dar acestea circulă pentru că șoferii cumpără piese de schimb și le repară din banii lor. Bineînțeles, nu-i obligă nimeni să facă acest lucru, dar dacă nu o fac, tot ei au de suferit. Situația este explicată de Marius Irimia, șofer RATB: „Am scos din buzunar 1.300 de lei pentru a pune vehiculul în circulație. Dacă nu, autovehiculul rămânea imobilizat în garaj, iar eu eram obligat să stau rezervă și să câștig 75 la sută din salariu”.
RATB are datorii la stat de aproape 100 de milioane de euro, Fiscul i-a blocat conturile și din acest motiv nu poate organiza licitații prin care să cumpere piese noi pentru autobuze.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro