A moştenit acţiuni la o companie aviatică
Se discuta despre o incompatibilitate din cauza acelor acţiuni, mai ales că, atunci când TAROM renunţa la o destinaţie avantajoasă, cum a fost, de exemlu, cazul cursei Bucureşti -Valencia, slotul ar fi fost preluat de respectiva companie privată. Poate au fost doar coincidenţe… O serie de documen t e oficiale arată că mandatul Ruxandrei Brutaru la TAROM a fost unul dintre cele mai dezastruoase pentru companie. E vorba de un audit şi un raport al Corpului de Control al fostului premier Emil Boc.
Profitul TAROM a fost, în ultimii ani, unul infim. Per total, sumele câştigate nu au fost suficiente încât să acopere golurile enorme din vistieria companiei. Dacă tragem linie, TAROM nu a ieşit deloc pe plus! Astfel, dacă în 2008 pierderile TAROM au fost de 6.313.569 de lei, din 2009, acestea au crescut la un volum infernal odată cu venirea Ruxandrei Brutaru la conducerea TAROM. În 2009, pierderile au fost de 234.694.768 de lei, în 2010 de 154.175.081 de lei şi în 2011 de 262.000.000 de lei! În total, în 3 ani, datoriile au ajuns la 650.869.849 de lei, aproximativ 144.000.000 de euro! Cum a trecut compania de la pierderi de milioane la sute de milioane? Din documente reiese: salarii preferenţiale, angajări şi numiri pe funcţii doar cu recomandarea directorului de resort, peste 184 de salarii de peste 10.000 de lei (din aproximativ 2.500 de angajaţi), rezerve financiare epuizate, management defectuos, costuri operaţionale prea mari, oameni angajaţi pe aceleaşi funcţii, dar cu salarii total diferite etc. În raportul Corpului de Control al fostului prim-ministru Emil Boc scrie negru pe alb că vinovată pentru toate acestea, cu exemple clare, se face Ruxandra Brutaru şi, bineînţeles, ceilalţi directori subordonaţi ei.
Nereguli şi mai grave după un audit
Cireaşa de pe tort a venit odată cu auditul Roland Berger (una dintre cele mai prestigioase companii de consultanţă financiară din lume). Într-un capitol al studiului, la capitolul “Cheltuieli operaţionale” e trecută o cheltuială nejustificată de 32 de milioane de euro! Într- o întâlnire cu sindicatele, oficialii companiei nu ar fi putut să prezinte acte justificative ale acestei pierderi, iar în urma unei solicitări a ziarului nostru, oficialii TAROM nu ne-au dat nici un detaliu, invocând anumite clauze de confidenţialitate. Mai rău, pentru anul în curs este estimată o pierdere totală de 62,7 milioane de euro. Acest lucru ar putea determina privatizarea TAROM, însă cu ce preţ? Ar trebui să vindem un brand naţional, adus în ineficienţă, pe o sumă derizorie.
Va avea manager privat
Premierul Victor Ponta a declarat ieri că TAROM va fi, probabil, prima companie de stat care va avea manager privat. “Este foarte posibil să fie un manager, o personalitate din afara ţării, dar cu mare experienţă în domeniu”, a afirmat Ponta. Potrivit acestuia, următoarea companie de stat ce va avea manager privat va fi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Fondul Monetar Naţional a cerut autorităţilor române în mai multe rânduri să găsească manageri privaţi pentru companiile de stat.
Sindicaliştii, sesizări la DNA
“Nici acum nu ştim care este situaţia cu cele 32 de milioane de euro care nu se justifică. Noi am făcut două sesizări la DNA, în care am prezentat neregulile din companie. Nu e normal ce se întâmplă şi nu cred că un manager privat străin va rezolva situaţia. Poate doar unul din România, pentru că avem mulţi manageri buni”, ne-a declarat Nicolae Curdov, secretar general al Sindicatului Naţional TAROM. Acesta ne-a mai spus că în companie s-au făcut şi se fac în continuare mari discriminări! “Sunt angajaţi care iau sporuri de periculozitate şi angajaţi care nu beneficiază de aceste sporuri, deşi lucrează în aceleaşi condiţii ca şi colegii lor ce beneficiază de bani în plus”, ne-a precizat sindicalistul.
Ea a manageriat gaura de la compania aeronautică naţională! Trăieşte pe picior mare în pădure, lângă Scroviştea ↓
I-am făcut o “vizită” la reşedinţa din Periş, Ilfov. Ce am găsit aici ne-a lăsat cu gura căscată. O vilă imensă cu piscină, mascată de un gard “sănătos”, ridicată într-o zonă liniştită pe malul unui superb lac cu nuferi, la doi paşi de domeniul prezidenţial de la Scroviştea.
“Acolo stă directoarea de la TAROM! Acum trei ani era teren viran şi imediat ea şi-a ridicat căsoaia asta”, ne-a ghidat un localnic.
Nu am avut timp să admirăm prea mult proprietatea fostei directoare de companie de stat. La volanul unui Range Rover Sport, de aproape 80.000 €, Ruxandra a demarat în trombă spre Bucureşti, unde “a poposit” relaxată şi zâmbitoare la un mall.
O recunoşti cu greu. Imaginea de femeie de afaceri cu ţinute office a fost înlocuită de una adolescentină, mai ales că şi-a vopsit părul blond, din şaten roşcat. Semn că plecarea de la TAROM i-a priit până la urmă.
Atitudine de divă! Reporterii ziarului Libertatea au surprins-o recent pe Ruxandra Brutaru (32 de ani) în momentul în care intra într-un mall din Bucureşti →