Interesant este faptul că pilotul raporta către turnul de control, cu aproximativ un minut înainte de accident, că vizibilitatea este bună. Apoi, turnul de control a pierdut legătura cu aparatul în care călătorea Kobe Bryant împreună cu fiica sa, Gianna și cu alte șase persoane.
Discuția dintre turnul de control și pilotul elicopterului:
Turnul de control: Elicopter 72EX (n.r elicopterul lui Kobe Bryant), aici Turnul Ban Nuys, vânt ușor, vizibilitate 2 1/2, altitudine maximă 1100′, altimetrul Van Nuys 30.16. Cale liberă către Van Nuys Class D nord-est de-a lungul autostrăzii 118, direcția vest. Contactați-ne când va aflați în condiții de vizibilitate sau când ați trecut de Van Nuys D.
Pilot: Aici 2EX, anunțăm când suntem în condiții de vizibilitate, apoi menținem cursul pe 118, în acest moment suntem la 1400′ și suntem la 0235.
Pilot: 2EX către turnul de control: putem începe – mergem înainte și începem procedura de întoarcere către sud-vest pentru 101?
Turnul de control: Elicopter 72EX, aprobat. Treceți în condiții de vizibilitate VFR (n.r. zbor de vedere)?
Pilot: Condiții de vizibilitate, zburăm la vedere la 1500 altitudine, aici 2EX.
Radar Socal: Elicopter 72EX, da, urmați un cod 1200. Așadar, solicitați monitorizarea zborului?
…
Radar Socal: Elicopter 72EX, unde… comunicați ce intenții aveți.
….
Radar Socal: Elicopter 72EX, tot zburați prea jos pentru a vă putea urmări în acest moment.
….
Radar Socal: Elicopter 72EX, aici Socal…
Elicopterul, construit în 1991, a plecat de pe aeroportul John Wayne la 9:06 – oral locală – duminică, conform înregistrărilor de zbor disponibile publicului.
Apoi, a trecut peste Boyle Heights, pe lângă stadionl Dodger, şi a înconjurat Glandale în timpul zborului. Înainte de ora 10:00, aparatul de zbor avea să pice în Calabasas.