Andreea Ionescu este fondatoarea grupului civic „Părinții Cer Schimbare“, iar George Roman, director de advocacy la Salvați Copiii. Amândoi au copii la școală.
Pe baza experienței grupului civic la care participă, Andreea consideră că școala online are multe beneficii.
Câteva dintre argumentele ei:
- Mare economie de timp. Copilul meu are acum şansa să participe la tot felul de cursuri online, extracurriculare, la care înainte nu avea acces, din cauza distanţei fizice şi a lipsei de timp;
- Un plus de socializare. Copiii socializează mai mult acum, online, iar dacă nu ar fi pandemie, în timpul salvat ar putea petrece şi mai mult timp afară cu prietenii sau colegii;
- Resursele online sunt o bogăţie. Noi le valorificam şi înainte, dar acum oferta este şi mai bogată;
Şcoala online ar trebui să rămână, opţional, o soluţie de viitor. Să fie o posibilitate pentru acele familii care pot să le asigure copiilor învăţare trainică, prin experienţe de viaţă reale.
Andreea Ionescu, „Părinții Cer Schimbare”:
Andreea spune că e conștientă că învățământul online e dificil de realizat la nivelul întregii școli, mai ales în comunitățile defavorizate…
De partea cealaltă, George Roman, de la ONG-ul Salvați Copiii, susține că dorința elevilor este aceea de a reveni la școală, dacă au siguranță. El citează un studiu al organizației din care face parte, făcut pe 5.000 de copii.
De multe ori, pentru copiii neglijați sau abuzați acasă, școala rămânea nu doar mediul formării lor, dar și cel în care își puteau semnala problemele.
Riscul este ca cei vulnerabili, din familii cu un statul social și economic precar, să devină cu adevărat invizibili instituțiilor de protecție.
George Roman, ”Salvați Copiii”:
Toate argumentele celor doi părinți pe Școala 9 BRD.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro