Secretarul de stat din Ministerul Administratiei Publice, Marius Opran, a declarat ieri ca noile documente vor cuprinde si semnatura electronica a cetateanului, care din punct de vedere juridic poate asigura valabilitatea documentelor transmise pe cale electronica, precum si a tranzactiilor. Dupa 90 de zile de la adoptarea normelor de aplicare a ordonantei privind regimul juridic al cartii electronice, Ministerul Administratiei va elibera carti electronice pentru un centru-pilot. Astfel, cu ajutorul unor fonduri nerambursabile, ministerul va alege o localitate cu aproximativ 20.000 de locuitori, care are deja dotari electronice si administratie informatizata, astfel incat sa nu mai fie nevoie de achizitionarea unor calculatoare si instalarea liniilor de internet.
In etapa a doua, in cartea electronica de identitate vor fi introduse datele individuale referitoare la asigurarea medicala si la asigurarile sociale, ceea ce va permite accesul eficient si rapid al cetatenilor la serviciile prestate de institutiile respective.
Opran spune ca, pana la aprobarea normelor, numele firmelor care vor produce aceste documente sunt pure speculatii, intrucat Guvernul nu s-a decis asupra nici uneia din ele. Mai mult, el spune ca nu a primit oferta vreunei firme din Germania, asa cum s-a vehiculat ca ar fi implicat fiul nelegitim al regelui Mihai. De asemenea, nu s-a decis daca noua carte electronica va avea cod de bare sau banda magnetica. Toate aceste lucruri se vor decide atunci cand se vor cunoaste rezultatele centrului-pilot. Noul document va functiona in paralel cu actualele buletine pana la inlocuirea totala a acestora, iar autoritatile locale si centrale vor avea obligatia de a se dota cu echipamentele software necesare pentru ca populatia sa poata folosi fara restrictii cartile.