”În calitate de pietoni nu mai putem circula pe străzile Bucureștiului pe trotuare și pe treceri de pietoni în condiții de siguranță din cauza bicicliștilor. Bicicleta e mijloc rutier. Să ruleze cu bicicletele pe carosabil alături de conducătorii auto respectând aceleași reguli de circulație alături de ei”, spune cititorul. Situaţia este extrem de delicată în această problemă. Legal, cititorul are dreptate.

Trotuarele trebuie să aibă 1,8 metri lăţime, doar pentru pietoni

Conform dispozițiilor Normativului NP 51, ”lăţimea trotuarelor conformate pentru a fi utilizate de către persoane cu handicap va fi de 1,80 m pentru trafic constant în dublu sens; 1,50 m pentru trafic frecvent în dublu sens, cu prevederea unor buzunare de aşteptare şi întoarcere de 1,80 x 2,00 m la fiecare 25,00 m; 1,20 m pentru trafic scăzut în dublu sens, cu prevederea unor buzunare de aşteptare şi întoarcere de 1,80 x 2,00 m la fiecare 25,00 m”.

Legislația interzice circulația bicicletelor pe trotuare. Codul Rutier definește bicicleta ca fiind vehicul. Porţiunea din platforma drumului destinată circulaţiei vehiculelor se numește parte carosabilă. Conform aceleiași legi, trotuarul este definit ca fiind spaţiul longitudinal situat în partea laterală a drumului, separat în mod vizibil de partea carosabilă prin diferenţă sau fără diferenţă de nivel, destinat circulaţiei pietonilor.

Mai mult: în București, peste 98% din infrastructura pentru biciclete realizată în perioada 2007 – 2013 a fost desființată de poliția rutieră deoarece, fiind realizată prin îngustarea trotuarelor, punea în pericol pietonii și bicicliștii. Adică, a fost un lucru făcut şi prost şi ilegal!

Pe de altă parte, viaţa bicicliştilor este periclitată pe carosabil din cauza aglomeraţiei de maşini. În acest context, ce este de făcut?

Fiecare kilometru de pistă de biciclete desenat pe trotuar a costat 150.000 de euro!

În septembrie 2016, în România se construiseră, cel puţin teoretic, 160 de km de piste de biciclete în București, 5 kilometri în Constanța și Mamaia, 10 kilometri în Cluj-Napoca, aproape 20 kilometri în Craiova, 30 kilometri în Brașov, în jur de 35 kilometri în Timișoara, 46 kilometri în Iași și 70 kilometri  în Sibiu. În Buicureşti, valoare pistelor pentru biciclete s-a ridicat la 150.000 de euro pe kilometru şi 11.000 de euro pentru fiecare semafor de pentru biciclete. Doar pistele declarate ilegale, care erau desene pe trotuar, au costat 10 milioane de euro!

În lupta împotriva poluării, marile orașele care vor să interzică mașinile

În acest timp, marile capitale au început lupta împotriva poluării și au adoptat mai multe măsuri pe termen lung pentru a reduce gradul de poluare. Multe capitale vor interzice în următorii ani folosirea mașinilor diesel. În schimb, sunt promis stimulente pentru folosirea altor tipuri de vehicule și sunt promovate mersul pe jos și cu bicicleta

 

Citește și: Ce obligații au bicicliștii în trafic. Noi modificări la legislația rutieră

Urmărește-ne pe Google News