„CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme – val de căldură, caniculă și disconfort termic ridicat, care se înregistrează pe majoritatea secțiilor feroviare, trenurile circulă cu restricții de viteză impuse de către administratorul infrastructurii feroviare – compania CFR SA. Aceste restricții generează întârzieri în circulația trenurilor de călători”, a transmis compania feroviară de stat.
CFR Călători a menționat că „clima se schimbă” și că materialul rulant din România nu a fost proiectat pentru temperaturi înalte. „Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât și țările care trec prin aceleași schimbări climatice. Trebuie avut în vedere că țările care au, tradițional, o climă mult mai caldă au proiectat materialul rulant pentru a rezista la temperaturi mult mai ridicate”, a precizat compania.
CFR Călători a avertizat și că în zilele caniculare aerul condiționat din trenuri este posibil să nu facă față.
„În zilele cu temperaturi exterioare caniculare la nivelul șinei și cutiei materialului rulant (de multe ori chiar și de peste 50 – 80 de grade C la soare), în unele cazuri instalațiile de climatizare ar putea să nu mai asigure în parametrii optimi răcirea şi atunci să funcţioneze în regim de ventilație”, a mai transmis operatorul feroviar.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
iugavirgil • 09.07.2024, 07:03
de ani de zile cfr are aceaiasi problema . schimbati materialul rulant ca sa reziste la rece si cald .
hurricane • 08.07.2024, 16:48
da cand e canicula nu merge aerul conditionat ca nu face fata, cand e frig nu merge caldura ca nu face fata si tot asa la ei nu merge nimic doar salariile babane