Din cauza crizei ecnomice provocate de pandemia de Covid-19, Grupul Renault a vândut 1.25 milioane vehicule în prima jumătate din 2020, cu o redresare comercială puternică în luna iunie.
La nivel de grup scăderea a fost de 35%, iar la brandul Dacia, de 46%. Singurul punct pozitiv ține de vânzările mașinii electrice Renault Zoe care au atins un nou record de 42.000 în lume.
Vânzările grupului Renault în prima jumătate din an au scăzut cu aproape 700.000 de mașini, de la 1,93 milioane unități. La Dacia scăderea a fost dură, de la 392.000 de unități în prima parte din 2019, la 211.000 între ianuarie și iunie.
Vânzările în Europa
Înmatriculările Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, în scădere cu 41,8%, pe o piață care a înregistrat o scădere de 38,9%. Grupul și-a reînnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur și ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vândut vehicul din segmentul B în prima jumătate a anului în Europa, cu 102.949 de unități vândute.
În prima jumătate a anului, marca Dacia a înregistrat o scădere cu 48,1% a vânzărilor, ajungând la 161.334 de vehicule vândute, scăderea fiind determinată de prezența sa pe piața de retail care a fost puternic afectată de criza generată de pandemia de Covid-19.
În iunie, vânzările Grupului în Europa au crescut. Renault a înregistrat 10,5% cotă de piață (marcă lider), iar Dacia 3,5%.
Pe piața vehiculelor electrice, Renault ZOE este cea mai bine vândută mașină din Europa, cu o creștere de aproximativ 50%, până la 37.540 de unități, în prima jumătate a anului și, totodată, cu un nivel record de comenzi de 11.000 de unități în luna iunie.
Piața din Rusia
În cea de-a doua țară din punct de vedere al volumului de vânzări ale Grupului, acesta este lider cu o cotă de piață de 30,2%, în creștere cu 1,4 puncte. Vânzările au scăzut cu 19,5% pe o piață care s-a contractat cu 23,3%.
Cota de piață a mărcii Renault a crescut cu 0,3 puncte până la 8,1%. Arkana și-a confirmat succesul cu peste 7.000 de vehicule înmatriculate în prima jumătate a anului și a consolidat poziția Renault într-un nou segment coupe-SUV din Rusia.
Lada are o cotă de piață de 20,8%, la care se adaugă 1,3% pentru modelul Niva (Avtovaz), care tocmai a primit din nou sigla Lada, în iulie. Lada Granta și Lada Vesta rămân cele mai vândute vehicule din Rusia.