„Lucrările de reparaţii şi de refacere a zonei demolate se vor finaliza până în lunile august — septembrie, când se va relua circulaţia pe autostrada Orăștie-Sibiu, iar în decembrie vom avea și rezultatele finale ale expertizei pe eventualele zone unde se va interveni fără demolare. Până la mijlocul anului următor va exista un al treilea contract care prevede spaţii de servicii şi rigole, dar care nu ţin de circulaţie, iar până în 2017 se vor termina şi aceste lucrări şi autostrada va fi completă”, a spus ministrul Dan Costescu în cadrul unei emisiuni.
El a explicat că finanţarea tronsonului care a fost demolat se va face de către constructor pe baza unei garanţii depuse de acesta.
„Nu trebuie să uităm că există suspiciunea — pentru că aceste lucrări au fost făcute de slabă calitate — ca şi alte zone ale tronsonului realizat de acelaşi constructor să aibă probleme. Asta înseamnă că în afară de banii cheltuiţi pentru reparaţii trebuie să fim pregătiţi de alte probleme similare, în alte zone ale aceluiaşi tronson. Practic, acum demolarea este efectuată pe 200 de metri, au mai fost identificate fisuri pe o zonă adiacentă de 300 de metri, dar am demarat odată cu măsura de refacere şi pe cea de expertiză, pe toţi cei 22 de kilometri, pentru a avea siguranţa că este totul în regulă, şi dacă nu, să îmbunătăţim structura. Diferenţele se vor plăti de constructori şi vom obţine aceşti bani chiar şi în justiţie”, a adăugat Dan Costescu.
Menţionăm că autostrada Sibiu-Orăştie s-a fisurat anul trecut, la zece luni de la darea în folosinţă.