Compania, controlată de familiile asociate Porsche și Piëch, care au transformat Volkswagen într-un concern global, a anunțat miercuri o investiție în Isar Aerospace din Germania, un startup spațial care încearcă să rivalizeze cu Blue Origin al lui Jeff Bezos și SpaceX-ul lui Elon Musk în producția de rachete și lansarea de sateliți pentru servicii.

În timp ce Blue Origin și SpaceX sunt susținute de miliardari și deja au misiuni spațiale, Isar Aerospace consideră că poate concura cu ele pe piața în creștere de lansare a sateliților de mici dimensiuni pe orbita Pământului.

Isar Aerospace a planificat primul zbor de testare anul viitor. Porsche SE investește în Isar Aerospace 75 de milioane de dolari, alături de compania cu capital de risc HV Capital și banca elvețiană Lombard Odier. Aceasta reprezintă o parte a unei finanțări totale de 165 de milioane de dolari.

„Finanțarea va permite lui Isar Aerospace să investească în continuare în infrastructura de lansare, în teste, în producția de rachete, dar și în operațiunile comerciale”, a declarat, miercuri, Isar Aerospace într-un comunicat.

Este de așteptat ca solicitările pentru lansarea sateliților de mici dimensiuni să crească semnificativ în următorii ani, deoarece companiile din industriile tradiționale și emergente ajung să se bazeze din ce în ce mai mult pe tehnologia generată de satelit pentru a rula aplicații software.

Luna trecută, SpaceX a transportat 88 de sateliți pe orbită într-o singură lansare. În aceeași zi, Virgin Orbit a trimis în spațiu sateliți aparținând Departamentului de Apărare al SUA, unui startup polonez numit SatRevolution și Royal Air Force.

„Spațiul va deveni o platformă tehnologică cheie pentru multe industrii din întreaga lume – de la sectorul auto la cel al telecomunicațiilor – aducând progrese și noi capacități, criptarea și stocarea datelor, precum și aplicații inteligente în agricultură și supraveghere pentru combaterea schimbărilor climatice”, a transmis Isar Aerospace.

Potrivit companiei, se preconizează că piața globală a serviciilor de lansare spațială va crește la peste 30 miliarde de euro până în 2027, din care aproape o treime va proveni din lansarea sateliților mici și mijlocii.

Deși este o afacere relativ mică pentru Porsche SE, reprezintă o mișcare îndrăzneață pentru grupul care a investit în mod covârșitor în companiile auto.

În plus, este cel mai recent exemplu al cursei spațiale între companii private și susținătorii lor miliardari.

Grupul Volkswagen deține mărci precum Porsche, Audi și Skoda.

„Suntem convinși că accesul eficient în spațiu va contribui la inovație în multe sectoare industriale”, a declarat într-un comunicat Lutz Meschke, directorul Porsche SE responsabil cu gestionarea investițiilor.

„Cu Isar Aerospace, investim într-o companie care este bine poziționată pentru a se stabili ca un producător european de vehicule de lansare”, a adăugat Lutz Meschke.

În luna mai, agenția spațială germană a acordat companiei Isar Aerospace un contract pentru lansarea pe orbită a doi sateliți în numele guvernului german.

FOTO: Hepta

 
 

Urmărește-ne pe Google News